Facebook

Jag har gjort det. Jag har fastnat. Åkt dit. Hängt med strömmen. Gjort som alla andra. Gått på grupptrycket.

Jag har blivit en Facebookjunkie.

Jag är totalt fast.
Kollar så många gånger om dagen som det bara går. På mitt jobb sitter man inte vid en dator hela tiden. Det är svårt att hinna med. Men Facebook ser jag till att kolla minst tre gånger om dagen från jobbet. När jag kommer hem är den på hela tiden.
Måste se om nån ny kompis lagt till mig. ( Snittar två per dag just nu, det ni)


Sen om jag har fått nån rolig grej man lägger till.

Först tyckte jag att de var svinjobbiga. Movie test. Nickname. Zombie (??? har jag fortfarande inte fattat) Drink, alltså kan man dricka dem på riktigt? Lösa in dem på nån krog eller så? En Facebookkrog. Haha.

Min senaste upptäckt var en geografitest. Man fick poäng efter hur många städer man kunde placera på rätt ställe. Olika nivåer och allt. Jag är en tävlingsmänniska. Och jag kan mycket. Höll på att missa träningen idag för att jag inte ville sluta med det där jäkla geografispelet.
Det bästa är när man nitar sina "vänner". Poängmässigt alltså. Jag är verkligen en hemsk tävlingsmänniska. Usch. Ska bli bättre på det. Bara jag slipper förlora...


Sen hittar man miljoners människor.
Både bra och inte bra.
Har S där, sådär bra.
Har fotbollsspelaren där. Bra för att han är snygg. Inte bra för att jag inte får honom.
Och sen gamla skolkompisar.
Gillar inte att se tillbaka på min gymnasietid. Hade väl egentligen en rätt ok tid. Bra vänner och kul så. Men jag fixade aldrig de dära uberspända. De som var förmer. De störde mig. Vet inte om jag ville bli som dem. Då kanske. Fast inte egentligen. Nä.
Men i alla fall.
Hittade min gamla gymnasieskola. Det finns en grupp för den. Hittade några jag kände igen. Såklart de uberspända. De skrävlade i gästboken om sina jävla föreningar. Och de ser lika uberspända ut som förr.
Ärligt.
Väx upp.
De är för fan snart 12 år sen vi tog studenten.

No way att jag blir medlem där typ.

Men jag har massa andra grupper.
Kul grupper.
Mitt lag.
Min studentförening.
Min familj. Ja faktiskt. En del av min familj har en grupp. Coolt va? Mamma är tom med.
Och massa andra.

Sen kan man kolla bilder.
Det är kul.

Förutom den där hemska biknibilden på mig som en kompis la upp. Tack typ. Ingen bra bild alls. Och nu ligger den på Facebook. Taggad på mig.
JA TACK FÖR DET LIKSOM.
Den lär jag ju inte få några ragg på.
Suck.

Tur att jag är så grym då.
;)

Kommentarer
Postat av: Petra

hmmm... de diskuterade det här så enormt på radion.. har inte riktigt greppat det...
*bakom flötet*

2007-08-22 @ 23:59:31
URL: http://tossans.blogspot.com/
Postat av: nollniotolv

Du kan tagga av bilden! :D Sen går den inte att tagga om. Smart faktiskt. Try it.

2007-08-23 @ 04:26:10
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: E

Hmm...facebook. Bara en tidsfråga innan jag också fastnar i fällan....

2007-08-23 @ 10:44:19
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Märtha

Alltså helst seriöst. JAG ÄLSKAR FACEBOOK!! Jag är en tönt...

2007-08-23 @ 17:02:39
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: Märtha

Glömde säga...graffitiväggen är bäst!!!

2007-08-23 @ 17:03:29
Postat av: Zinnie

Petra: Bara att logga in och skapa dig en sida vetja ;)
nollniotolv: TACK. Bilden är avtaggad...hehe.
E: Jepp jag gissar på slutet mot helgen.
Märtha: Facebookjunkies är vi allihopa, allihopa, allihopa...lalala...

2007-08-23 @ 19:10:39

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback