Plupp - ett blått troll?

Har varit en bra dag idag. Varit med mina vänner hela dagen. Har fått se sol idag med. Ändå känns det så där. Lite tungt. Jobbigt.

Jag blir melankolisk. Nere.

Tänker på allt. Tänker på ex. 
Ett speciellt ex. Min pilot. Har hört två låtar idag som fick mig att tänka på honom. Kent, minns inte vad den heter. Handlar om att göra slut, börjar : Jag fick ett brev. Sen. Eskobar, Someone new.
Fattas bara att jag får höra Romeo and Juliet med Dire Straits. Då börjar jag grina. Lovar.
Han spelade den för mig när han gjorde slut. Hans sätt att säga att vår tid var inte nu.  Fan jag ville att det skulle vara vår tid. Men han flyttade ifrån mig. Hans jävla jobb. Han frågade aldrig om jag ville följa med. Jag grät.

Och grät.
Grät nog länge inne i mig. Fick aldrig avsluta. Kärleken fanns ju kvar. Hos båda. Det hängde kvar i mig. Som en tagg typ.


Sen gick det tre år. Så kom ett mess.

Vad gör du nuförtiden?
Jag frågade vem det var.
Det är ju jag. Tänker på dig min lilla Plupp.
Nämen oj. Du. vad gör du? Hur mår du?
Jo jag kom och tänka på dig. På att du är min drömtjej. Det sa jag ju till dig.
Ja, jag minns. Men varför nu?
Jo jag kommer till din stad. Ska vi ses?


Vi sågs. Gick ut. Hade kul. Sen pratade vi. Länge och mycket. Jag frågade varför. Varför frågade du inte om jag ville följa med? Han svarade. Jag kunde inte kräva det av dig. Ditt liv var ju här. Mitt jävla jobb ska inte förstöra för dig.
Men du frågade ändå aldrig mig. Sa jag. Argt. Du tog beslutet åt mig. Jag var kär i dig. Jag älskade dig. Var du kär i mig?
Han sa. Ja det var jag. Klart att jag var.
Jag sa. Du frågade aldrig.
Han sa. Hade du flyttat?
Jag sa. Ja det hade jag. Då.
Jag sa. Gör inte så igen. Gör aldrig så igen.
Han, mm. Näe. Åh Plupp vi hade kul ihop.
Jag, ja.
Sen pratade vi minnen, skrattade och gick hem till mig och hade sex. Helt underbart. På morgonen följde han mig till bussen sen fick jag en hejdåkyss. Så sa han. Ta hand om dig Plupp.
Mm, sa jag. Du med.

Där fick jag mitt avlsut. Kändes färdigt. Blev av med taggen. Skönt.

 Det är nu 2 år sen. Ändå kan jag bli lite ledsen när jag hör musik som påminner om oss. Jag blir inte ledsen över honom. Utan över vad jag kunde haft. Vad jag inte har.

Över vad jag vill ha. Men inte får.

Kommentarer
Postat av: E

Någon kramade om mitt hjärta när jag läst detta. Kramade hårt.

2007-08-01 @ 20:06:40
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Beyonce

Det finns så mycket minnen med musik, låtar som har betytt så mycket och påminner om saker i ens liv. Duett heter den underbara låten med Kent.

2007-08-02 @ 10:27:03
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Märtha

Jag fick ett brev
Ett riktigt brev med frimärken
Ett vykort ifrån längesen
Då framtiden var vår
Och som du skrev
Om din spaning efter friheten
Ord bevingade som fjärilen
Och jag tror att jag förstår
Att långsamt, långsamt, åh så långsamt
Så vann du dina nätter tillbaks
långsamt, långsamt, åh så långsamt
Så gled vi in i glömskan där ljuset är svagt
Det som var du och jag
Jag skrev ett brev
Om att leva med förbannelsen
Jag gav dig min version av sanningen
För att få dig att förstå
Att långsamt, långsamt, åh så långsamt
Så vann vi våra nätter tillbaks
Långsamt, långsamt, åh så långsamt
Så gled vi in i minnet, gömda längst bak
Det som var du och jag
Långsamt, långsamt, åh så långsamt
Så vann vi våra nätter tillbaks
Långsamt, långsamt, åh så långsamt
Så gled vi in i glömskan där ljuset är svagt
Det som var du och jag

2007-08-03 @ 14:29:40
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: Förbjuden kärlek

Duett. Så underbar låt.. Gör ont att läsa ditt inlägg. Påminner så jävlars in i helvetes mkt om .. mycket..

2007-08-04 @ 14:23:32
URL: http://farligkarlek.blogg.se
Postat av: Zinnie

E: mm
Beyonce: Ja det finns det, mååånga.
Märtha: TACK

2007-08-05 @ 13:33:52
Postat av: Zinnie

Förbjuden kärlek: Ja. Jag läser ju din blogg...vet vad du menar. Kram

2007-08-07 @ 17:40:03

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback