Långsamt plågsamt

Plågsamt. Så känns det nu. Det är så mycket som plågar mig. Så mycket att jag allvarligt börjar fundera på om inte mamma har rätt. Du behöver prata Zinnie. Du måste. Med någon som kan.

Jag är 30.
Borde klara av tuffa beslut själv.

Samtidigt som jag sörjer.
Kan inte ens berätta här vad det är. Vad som plågar mig. Vet inte om jag vågar läsa era reaktioner än.
Jag skriver nog om det. Så småningom.

Han var här nyss Magistern. Han är så bra. Han är för bra.
Jag kan inte ens vara arg på honom.
Kan inte ens tycka lite att han är en skit. Inbillar mig att det hade varit lättare då. Om han varit en skit.

Man kan inte bestämma över sina känslor.
Även fast jag kan tycka att han inte borde gett upp. Fast han försökte ju. Han försökte av hela sitt hjärta.
Det vet jag.

Så när han varit här inser jag vad jag har förlorat och saknar så mycket att tårarna börjar trilla igen.

Aj.


Kommentarer
Postat av: M

Det är jätteskönt att gå och prata med ngn om man hittar ngn som är bra. Jag gjorde det förra sommaren när det blev för mkt med allt och jag bara låg hemma och grät. Gick till ngn som höll på med Kognitiv beteendeterapi och gick bara dit ca 5 ggr, men det kändes som att det räckte. Hör fortfarande hennes kloka ord i huvudet och de hjälper lika mkt nu som då. Testa så får du se! Kram.

2007-12-02 @ 21:06:23
Postat av: Förbjuden kärlek

Jag önskar jag kunde hjälpa dig
på något sätt. Den fysiska smärtan att förlora någon man verkligen verkligen tyckt om är den värsta smärtan som finns.

2007-12-02 @ 23:53:35
URL: http://farligkarlek.blogg.se
Postat av: Astriid

Liten tussa.. Lider med dej! Din mamma har rätt. Att prata med någon utomstående kan kännas jättejobbigt men ÄR skönt. Det är deras jobb, dom säger saker på ett annat sätt. De är duktiga och vet vad de pratar om. Och du, det är väl jättebra att han är snäll. Det är lättare att komma över de snälla. Svinen funderar man alltid vidare på.. Vad gjorde jag för fel? Varför betedde han sej så illa mot mej? Förtjänade jag det?

Nej Zinnie, mitt bästa tips till dej är att du ska ut och gå. Gå, gå och gå. Gå av dej sorgen och ilskan om den finns. Låt dej inte gå under av det här. Du fixar det! Kramar till dej

2007-12-03 @ 13:52:15
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: lostthere

Bättre att låta tankar bli prat.
Man kanske inte vill snacka om allt med sina kopisar så då är det bättre med någon extern som inte kommer att skvallra vad man sa.
Annars så tar man bara en kopis som man litar på och fikar och pratar.....Länge.
Eller så bloggar man ut allt.

2007-12-03 @ 14:50:53
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Strawberry Milkshake

Ta hjälp utifrån om du behöver det Zinnie. Skickar många tankar och kramar.

2007-12-03 @ 16:20:05
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback