Positiv, glad och trevlig

Positiv, glad och trevlig. Så ska man vara. Speciellt om någon är positiv, glad och trevlig emot en.
Jag är inte positiv, glad och trevlig.
Jag försöker så mycket att det gör ont i mig.
Men jag vill bara gråta.
Fast gråta ska man ju inte göra.
Man ska ju vara positiv, glad och trevlig.
Så jag blir tyst. Tyst och arg.
Arg på livet.
Arg på allt.
Arg.
Arg.
Arg.


Sen bannar jag mig själv. För att jag är arg.
Man ska ju inte vara arg.
Man ska vara positiv, glad och trevlig.

Fan jag passar verkligen inte in i livet.
Jag kan inte. Gör fel. Hela tiden.

Orkar inte.
Blir arg.
Och gråter.

Kommentarer
Postat av: M

Anade nästan att det inte var så stabilt som det lät i förra inlägget;-( Gråta måste man göra, annars går det aldrig över. Man får ha skitperioder i sitt liv när man inte orkar vara trevlig och de som inte som förstår det är inte mkt att bry sig om. Bättre med bergochdalbana än bara avgrundsdjup sorg. Kramar!

2007-12-16 @ 18:06:54
Postat av: Zinnie

M: Nä det var inte det, stabilt alltså. Även om jag gjorde en ansats till att vara stabil eller iaf ha kul.
Tack förresten M för alla dina varma och kloka kommentarer, de betyder så mycket så mycket...

2007-12-16 @ 18:27:54
Postat av: Alla mina pojkar

Man får gråta! Det är skönt. och ibland hjälper det. Iallafall för stunden.

KRAM!

2007-12-17 @ 13:33:23
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Glimra

Man ska visst gråta. Man får det om man är ledsen. Och man får älta. Inte för ältandets skull, men för att det faktiskt gör ont. Om man tillåter sig att känna efter blir processen kortare än om man förtränger. Du klarar det här. För Zinnie klarar allt. Massor av kramar

2007-12-17 @ 22:11:37
URL: http://glimrablue.blogspot.com/
Postat av: BM

Jag blir rädd när du skriver så. Det är klart du passar in i livet!
Allt i livet går upp och ner. Ibland är man på toppen, ibland på botten och för det mesta kanske någonstans där i mellan.
Det är okej att vara arg och ledsen, men det är inte okej att du trycker ner dig själv på det där viset. Du är en fantastisk kvinna!

2007-12-17 @ 22:37:35
Postat av: Zinnie

Alla min pojkar: Jo jag vet, men ibland får man inte det. Eller ibland vill man inte. Äh svårt att förklara - men du fattar nog. Kram
-
Glimra: Jo jag vet där med. Fast jag vill ju må bra på stört. Fast så funkar det ju inte.
Ja jag gör det, jag klarar, jag klarar. Kram
-
BM: Mm. Tack för att du finns.

2007-12-17 @ 23:07:28

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback