Trasig jul

Lugn jul. Bah.
Inte så värst. Vill bara åka hem och dra täcket över huvuvdet. Fast det gör ju inget bättre. Men ändå.

Min familj är trasig. Trasig av allt som gör ont.
Jag gör ont, det vet ni ju.
Bror har ont, hans pappa dog förra veckan.
Mamma har ont, av allt nytt och allt gammalt.

Bror han flyr.
Mamma blir arg. Mest på mig. Jag är ju här.
Jag blir ledsen.
Ledsen så att det gör ont i hela kroppen. Hålet i magen bara växer.

Visst finns det annan familj. Visst finns det annat som är bra. Men jag ser inte det nu, orkar inte det.
Jag känner mig bara trasig och undrar om allt någonsin ska bli bra igen.

Kommentarer
Postat av: M

Mår man inte bra själv orkar man inte med att vara trevlig. Försök att tänka bort det hon säger, det är ju inte dig det handlar om. Jag hoppas att allt kommer att kännas bättre snart. Kramar!

2007-12-26 @ 22:58:27
Postat av: Strawberry Milkshake

Kram lilla Zinnie.

2007-12-27 @ 16:31:20
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: Zinnie

M: Ja ska tänka bort allt argt. Är bättre nu när jag är hemma. Kram
-
Strawberry milkshake: Tack för kramen.

2007-12-28 @ 13:52:32

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback