Spraydatestudie del 2

Har varit mycket tunga inlägg här nu, mörka. Jag är mörk ibland. Därav inläggen. Men som tur är är jag inte alltid mörk. Som nu. Känner mig lite ljusare av att ha skrivit dem. Och av era kommentarer. De hjälper.

På grund av det. Att jag är ljusare. Och att jag snart, imorgon, ska på semester och därför inte kommer blogga på ett tag - så kommer här ett roligt inlägg. Dags för Spraydatestudie del 2.

Tataaaaaaa....tyssstnaaaad.

Jo. Del 2 är här. Uppföljare brukar ju ha en tendens att vara mindre roliga. Upprepande och ha dåliga skämt. Så även denna. Dock inte det andra. Den kommer inte att handla om det första mailet. Idag analyseras språket.
Jag tänkte lista mysko, knäppa, helkorkade och bara konstiga ord, uttryck som folk använder.
Då jag är lite av en språkriddare (HA HA HA) så kommer jag med mycket stor säkerhet vara riktigt elak. Roligt.

Let's go!

  • Friluftsare -  Hm. Lider kanske av ett talfel? Vad gör man när man friluftsar? Frigör luft? Usch, vill inte veta.
  • Kramgo - Uh. Jag hatar det ordet. Missförstå mig inte jag gillar kramar. Men kramgo, då ser jag framför mig typ Björne.
  • Tokiga upptåg - Tjoflöjt. Sen tar vi med Stefan och Krister och så skrattar vi alla åt våra plumpa skämt.
  • Tit som tät - Vältränad och rik? Eller ett ord på det nya plåstret? Äh dåliga skämt. Taskig stavning helt enkelt. Blev kul.
  • Playad - Ibland ska man passa sig för hur man försvenskar engelskan. Kan bli bra. Kan bli mindre bra.
  • Tassar in - Används oftast av tjejer, tyvärr. Det är bara så fel. Skriv inte så.

Ja nu har jag varit så elak att jag är nere på daggmasknivån igen.

Ha ha ha...


Kommentarer

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback