Fördomar

Det finns så mycket folk som har fördomar, om allt. Har en kollega som
har fördomar om mycket. Jag kallar det fördomar för jag tycker det. Hon har en klar bild av hur allt ska eller får vara, vad som är ok och vad som inte är ok...tröttsamt. Satt och pratade på lunchen och kom in på vad man aldrig skulle göra av någon anledning och hon nämner internetdejta. Sure, fine - allas fria val eller hur?
Men sen kommer en moralutläggning om varför det är fel, lägga ut sin bild, alla får se att jag är singel osv...hm är det en hemlis att man är singel? Jag tror jag missade det hemlismötet när man bestämde det. Men det är inte det värsta, utan det som gör mig lite sur är hennes sätt att döma - "är det verkligen så bra att dejta så många?" Vad hon menar med många är tydligen fler än en om året... Suck. Hon referar till andra vänner som dejtar alleldes för många, enligt hennes mening och det är inte bra för dem. Jaha. Är det bättre att sitta hemma och hoppas på att något händer, snart typ, om jag har tur?
Åh.
Hoppas förresten jag får ett mess på msn idag, hoppas hoppas.

Kommentarer
Postat av: Glimra

Obehagligt att folk tycker det ska hållas hemligt att man är singel. Man är ju ingen sämre människa för det, men det verkar folk tycka ibland (okej jag kan själv tvivla ibland, men det gäller ju bara en själv för att man är nere). Klart man ska dejta och träffa nya killar, hur ska man annars kunna träffa nån? Att han typ kommer fram på Konsum och hjälper en med kassarna och sen friar är ju bara att glömma...

2007-05-23 @ 21:19:57
URL: http://glimrablue.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback