Planen

Jahapp. Behöver helt klart skriva av mig. Läs och le eller strunta helt enkelt i det, vilket som blir fint för mig. Så här är det iallafall. Jag tänker skaffa mig mina drömmars kille, har massa tröttnat på att vara singel och se livet susa förbi och har kommit till insikt att det inte blir några barn gjorda av att sitta hemma i soffan och vänta. För det vill jag ha så småningom. Han kommer helt enkelt inte inridande på en vit häst eller inglidande på en cool bike, dags att inse fakta. Så vad göra???
Jag tänkte och tänkte och tänkte och listade mina alternativ:

1. Sitt hemma och ring med jämna mellanrum till alla mina osingelvänner och beklaga mig över att jag inte hittat någon. För att sedan under x antal timmar diskutera att det är sååå konstigt att just jag - som är så söt, smart trevlig och social ( för att inte säga helt fantastisk) inte har hittat någon. Sedan får jag höra frasen : Men du vet, snart står han bara där - när du minst anar det. JOO säkert. Dissade detta alternativ. Hårt.

2. Sitt hemma och ring med jämna mellanrum till alla mina singelvänner och beklaga oss över att vi inte hittat någon. För att sedan under x antal timmar diskutera att det är sååå konstigt att just vi - som är så söta, smarta trevliga och sociala ( för att inte säga helt fantastiska) inte har hittat någon. Sedan kommer vi gemensamt fram till att det är så himla kul att vara singel och oberoende och att nästa helg på krogen - då...då träffar vi honom, om vi bara är lagom fulla (inte för - dräggigt, inte för lite- för tråkigt) och har den där nya fräscha tröjan eller de där jeansen som satt så sjukt snyggt. Dissade detta alternativ också, även fast jag måste erkänna att det är svårt att lämna ett redan inövat beteende. Hm.

3. Ge upp - lev ditt liv som singel. Jag menar samhället går ju mot ett allt mer större accepterande av singelhushållet. Det är fullt normalt att vilja leva ensam, gör vad jag vill, när jag vill och sen kan man ju alltid adoptera, finns ju massa som gjort det. Typ Calista Flockhart ju (länge hon var själv annars, suck). Nä disssssar. Jag vill vara två, så är det ju.

4. Vita hästar, coola bikes och vita limosiner...nä det gav jag upp redan innan jag sett Pretty Woman för andra gången. Går bort. IT DOESN`T HAPPEN. Inse.

5. Ta tag i det själv, om inte pojkarna kommer till dig får du väl helt enkelt komma till dem. Japp, ser det som det bästa alternativet hittills.

Så jag jobbar helt enkelt med alternativ fem tills jag får det jag vill. Som sagt vill man ha något så får man väl göra något åt saken. Då var det bara dags att börja fila på planen då.


Mmm en plan var det. Krogen är ju faktiskt fortfarande aktuell, trots dissandet av alternativ 2, fast det var ju inte krogen i sig jag dissade utan mer tankesättet. Typ rädda mig, nä - rädda inte mig, jag vill inte bli räddad. Bara kär. Tack. Så krogen, en del i planen.
Datesajter på nätet - jajemän. Det kör vi på.
Har inte kommit på något mer än, jobbet är inte ett alternativ. Kanske kläcker nya idéer med tiden.

Kommentarer

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback