It's a keyproblem

Nykär och utan problem. Nja. Man kan ju skapa sina egna. Det är jag mästare på. Borde få pris.
Nykär är jag i alla fall.
Utan problem? Nej.


Mitt problem är det välkända "nyckelproblemet".
Ska vi ha varandras nycklar nu?

I mina tidigare förhållanden har det löst sig rätt smidigt eftersom vi varit mest hos mig och ja, jag har sagt typ här är nyckeln och han har behållt den.
Nu är det inte riktigt så.
Vi är nog mest hos honom, på helgerna. I veckorna är det nog 50-50. Blir smidigast så.
Ja vi sover ihop varje natt .=)

Och nu kommer problemet. När ska man be om nycklen.
Alltså jag har haft hans, men lämnar tillbaka den eftersom han sa lägg den i brevlådan.
Eller ärligt så har jag faktiskt hans nu men jag borde lämna tillbaka den känns det som eftersom han inte sagt "behåll den".
Han har inte min. Han gick sist från mig imorse och när jag kom hem så låg nycklen på golvet. Damn.
Även fast jag hintade igår om att han borde behållt nyckeln sist.
Hm.

Vet att jag borde säga det rakt ut: Här du kan behålla den.
Men kommer mig liksom inte för.
Varför är det så svårt?
Vad löjlig man är...
Han ska i alla fall få tillbaka sin idag. Eller ska han? Jo. Det ska han. Jag hade den bara i helgen. Till låns liksom. Eller? Äh. Suck.

Barnsligt värre...

Kommentarer
Postat av: Alla mina pojkar

haha såna i-landsproblem vill jag också ha...

2007-11-15 @ 18:32:10
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: M

Det där är ju ett väldigt litet problem om ni ändå sover ihop varje natt och han ser sig själv som "in a relationship". Det där med nycklarna löser sig med tiden. Njut istället!

2007-11-15 @ 20:35:27
Postat av: Astriid

Hehe, jaa. Jag kan ändå förstå att det känns jobbigt, men som du säger själv skapar du kanske lite problem..? Men vill DU att ni ska byta nycklar är väl den enklaste kommunikationen att säga det rakt ut.. "Jag tycker det vore.." osv. Hoppas det löser sej! Kram.

2007-11-15 @ 22:26:01
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Nat

hehe, vad sött! önskar också att jag hade sånna problem! men sånt fixar sig i slutändan..annars gör du som mitt ex o säger: "kan jag ta denna nyckel..det blir enklare så"
lycka till

2007-11-16 @ 03:28:46
Postat av: Zinnie

Alla mina pojkar: Ja jo det är ju det, i-landsproblem...Men ändå ;)
-
M: Ja det gör nog det, löser sig med tiden. Jag har så förjordat bråttom hela tiden. Ska njuta. :)
-
Astriid: Haha, ja jag gör ju det, skapar problem - urfjantigt. Men det sitter ändå i huvudet, hm - göra nåt, låta det lösa sig...Vi får se vad som händer.
-
Nat: Ja ska jag göra nåt så är det nog så jag ska göra, avdramatisera det. "Det blir enklare"...Ja bra idé.

2007-11-16 @ 15:41:54
Postat av: Bara en tjej...

Det är hur lätt som helst. Säg att du vill laga middag till honom som överraskning. Fråga om du får behålla nyckeln. Så säger han ja så behåller du den forever!

Men du Zinnie, är det sunt att sova ihop VARJE NATT? Försummar du inte vänner och familj och egna intressen då?

2007-11-21 @ 13:00:52
URL: http://baraentjej.blogg.se
Postat av: Nat

hur gick det med nyckeln tillslut?

2007-11-22 @ 06:01:25

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback