Zzzzz

Jag är så trött så trött.
Det är jobbigt att träffa någon man gillar som man vill sova med varje natt. Jag är ju liksom inte van.

Man somnar sent och sover liksom inte lika djupt. Helt plötsligt vaknar man där på natten och upptäcker att det ligger någon brevid som man gärna vill krama lite. Jag kramar lite och undrar om inte han skall vakna lite också. Vilket han gör och kramar mig med. Skönt.
Jätteskönt.
Men man blir inte direkt utvilad av det. Jag är så trött att jag mår illa nästan. Tungt.

Magistern är också trött. Han sa det igår att vi nog sover dåligt för att vi inte är vana att sova brevid nån.
Mm, sa jag. Men man vänjer ju sig tänkte jag. Sa jag. Mm sa Magistern.
Sen somnade vi.

5 timmar blev det i natt. Mycket nästan.
Vi har sovit ihop varje natt de senaste två veckorna. Gillar och är trött.

Suck. Känner nästan att jag behöver sova själv i natt. Fast jag längtar efter honom massa. Dumt.
Dilemma.

Men hallå. Det skulle ju bara bli rosa nu när jag träffade honom. Allt skulle bli rosa. Jag skulle bli glad, pigg och lycklig.
Jaja.

Får väl nöja mig med glad och lycklig. Så småningom blir jag kanske pigg med, man vänjer sig ju.

Eller hur? Visst gör man?

Kommentarer
Postat av: nollniotolv

Jisses, du påminner skitmycket om min mamma. Hon berättar också en massor om hur hon fått vänja sig vid en man. Tog tid innan hon vande sig vid att somna tungt i samma säng. En annan grej. Svårt att slappna av i magen! Man spänner sig. Vill att allt ska vara perfekt. Det tar lite tid men sov på saken ;) Nä, men sov själv en natt i veckan så du hinner återställa dig lite.

2007-11-07 @ 19:09:16
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: Strawberry Milkshake

Glad och lycklig kommer man långt med!

2007-11-07 @ 19:54:35
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: Emm

Man vänjer sig!
Annars får man köpa större säng :-)

2007-11-07 @ 21:38:47
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: E

Kär och galen är väl inte så dumt att "nöja" sig med, resten kommer så småning om. Och hälsar du på hos mig på jobbet så får du en rosa dos som räcker tills du går i graven ;)

2007-11-07 @ 22:09:58
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Bara en tjej...

Jag hade exakt samma problem i början när jag skulle sova med Lärjungen. Man var rädd att man skulle slappna av för mycket och släppa en fis. Ja, jag skojar inte det gjorde att jag inte kunde sova bra alls. Och vi har fortfarande problem. Jag fryser jättemycket och vill ligga så nära det går. Han å andra sidan är varm och vill gärna ha fönstret öppet. Ingen bra ekvation riktigt. Men i natt var det perfekt. Jag låg invirad i mitt täcke i hans famn och han hade sitt täcke över oss båda. Och så kramade han mig på morgonen och pussade mig i nacken. Finns inga bättre sätt att vakna på...

Så håll ut... Du vänjer dig.

2007-11-08 @ 09:35:14
URL: http://baraentjej.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Jag skulle kunan skriva att jag skulle ge vad som helst för att ha det du har. men just sovbiten håller jag med om är rätt jobbig... Fast å andra sidan finns det inget mysigare än att vakna och se den man älskar ligga bredvid sig lugn och harmonisk! Så håll ut gumman, du vänjer dig säkert :)

2007-11-08 @ 11:31:31
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

nollniotolv: Ja det är nog så att man oroar sig lite, fast ändå inte. Hm som sagt jag vänjer mig nog och jag sov själv natten som var. det var skönt att sova men tomt utan honom. Tur att vi pratade i teledon i 2 timmar istället...
-
Strawberry milkshake: Ja det gör man verkligen. Riktigt långt. =)
-
Emm: Ja haha, större säng och ny lägenhet. Sen kan jag sova...;)
-
E: ja jag hoppas att det gör det. Snällt av dig att dela med dig av ditt rosa!
-
Bara en tjej: Precis så är det för oss med. Jag fryser, han är varm. Jag har täcke, inte han. Kanske ska testa er variant i natt, verkar bra ju ;)
-
Alla mina pojkar: Ja jag håller ut, det gör jag var så säker. Behövde bara sova lite, det har jag gjort nu...Önskar dig sömnsvårigheter med samma anledning som jag ;)

2007-11-08 @ 22:37:33

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback