Barnsligt

Å vad jag kan vara barnslig. Och osäker.

Är du svartsjuk? Frågade Magistern igår.

Nja, eller näe det är jag väl inte. Svarade jag.

Svartsjuk låter ju inte bra. Svartsjuk får mig att tänka på en kontrolllerande nitisk brud som blir svart i nyllet om killen råkar titta på en tjej som går förbi även om det är så att han inte ens tittade men att det såg ut som att han tittade. Ja you got the point. Svartsjuk. Nä. Går bort.
Sån är ju inte jag.
Därav svaret på frågan.
Nej det är jag inte.

Men jag kanske ska berätta varför han frågade.
Det plingade till i hans mobil.
Ska du inte kolla? sa jag Vem som messade?
Du är så sjukt nyfiken, vet du det? sa han
Ja jag vet, sa jag
Kolla du om du vill, sa han.
Mm, sa jag.

När jag sen reser mig upp så kollar jag. Hade aldrig kollat om han inte hade sagt att jag kunde. Men nu sa han ju det. Det står ett tjejnamn på mobilen.
Haha, du kunde inte låta bli, sa han.
Hm, näe, sa jag.
Förresten så var det "tjejnamnet", sa jag.
Jaha, sa han

Det går en liten stund. Jag överlägger med mig själv om jag ska fråga. Jag vill ju fråga. Typ vem var det eller så. Kan såklart inte låta bli. Förutom att jag är nyfiken så är jag sjukt otålig.
Jag frågar.
Vem är " tjejnamnet"?

Han skrattar och kramar mig.
Sen tittar han på mig och frågar.

Är du svartsjuk?

Ni vet ju vad jag svarar.
Ja jo det är en tjej jag har hörts med. Vi träffades på Spray (suck...spray)  Vi har aldrig träffats men ja, vi har hörts på fyllan typ. Säger han.

Ok, sa jag.
Ja jo, men bara ni inte ses, sa jag.

Han ler och håller om mig.

Inget mer med det eller hur? Att hon hör av sig. No big deal. Vi träffas ju, men det är nytt. Klart man inte har hunnit avsluta sådana saker. De ses ju inte. Har aldrig setts. Han gillar ju mig. Kommer snart och hämtar mig.
Men skit vad jag inte kan låta bli att undra vad hon skrev. Och vad han svarade.
Svarade han???
Är han nyfiken på henne?
Jag då.
Hm.
Vill han träffa henne?


Jag är nog svartsjuk...
Löjligt.
FAN.

Kommentarer
Postat av: Emm

hahaha
Jag hade reagerat precis som du :-) och jag är inte stolt över det :-)
Men om han är ärlig om vem det är så tycker jag inte du ska vara orolig!
Passa på och njut av myset!!!!

2007-10-26 @ 12:12:12
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: Anonym

så sött! sitter just nu en tråkig fredags natt på jobbet o läste igenom din blogg. fan vad sött!! lycka till med magistern! o man får vara liiite svartsjuk. han är säkert det också!

2007-10-27 @ 04:08:29
Postat av: M

Med tanke på att han lät dig kolla sms:et så lär du ju inte behöva oroa dig;-) Verkar hur bra som helst det där! Han verkar vara en av de vettiga.

2007-10-27 @ 23:39:29
Postat av: Zinnie

Emm: Ja jag är inte orolig egentligen. Han är ju ärlig. Tror jag iaf. Måste lita på honom eller snarare på mig själv skulle jag tro.
Anonym: Välkommen hit!
Tack, ja det är sött - det känns sött, Magistern. Så man får vara liite svartsjuk. Hm. Kan man inte kalla det nåt annat då? Än svartsjuk? Om man bara är liiite kan det heta, ja, gråsjuk? ;)
M: Ja han verkar vara det va?
En av de vettiga...tänk att man fick tag på en sån.

2007-10-28 @ 15:29:54
Postat av: Alla mina pojkar

Man FÅR vara lite sotis ibland. Jag är som du, mest sotis i brjan innan man vet helt säkert var man har varandra.

2007-10-29 @ 23:40:02
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Bara en tjej...

Jag trodde inte jag var svartsjuk innan jag blev tillsammans med Lärjungen. Tyvärr är det inte alls roligt. Framför allt itne när de omges av tjejer.

Men det är en sak om han får sms av ett gammalt ragg som han inte svarar på... En helt annan sak om han umgås med dem.

jag kan bara ge dig ett gott råd; tänk inte för mycket på det. Du kommer bli galen. Vi har alla en historia, bara de inte fortsätter skapa det med någon annan.

2007-10-30 @ 12:50:16
URL: http://baraentjej.blogg.se
Postat av: Bara en tjej...

Och Emm... Du säger att du reagerat precis som Zinnie... Men till mig säger du att jag inte ska vara svartsjuk på Parasiten därför att hon ändå skulle förlora...

2007-10-30 @ 12:51:52
URL: http://baraentjej.blogg.se
Postat av: Annie

Nä vet du vad det låter som? Jo, som om han försöker PLANTERA svartsjuka i dej. Passa dej för såna killar säger jag bara! Svartsjuka är fan aldrig sött, människor som säger att det är gulligt med svartsjuka vet inte vad de pratar om.

2007-10-31 @ 14:49:01
Postat av: M

Jag har levt med en riktigt sjukligt svartsjuk man och det var så långt ifrån gulligt man kan komma, men det finns ju grader av allting. Det är dessutom en milsvid skillnad på befogad och obefogad svartsjuka...

2007-11-01 @ 22:05:13

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback