Bloggtrist?

Läste ett inlägg hos nollniotolv där hon skrev om att man kanske blir en tråkigare bloggare när man har hittat nån. Intressant inlägg. Fick mig att tänka. Blir min blogg tråkigare nu? Orkar man inte följa lycka? Är det roligare att läsa om ensamhet och krogragg som blir onenight som aldrig hör av sig?
Eller blir bloggaren tristare och lägger inte ner tid på att skriva längre? Hinner man inte? Eller vill man inte i fall han hittar bloggen? ( ja hjälp)

Jag började blogga för att jag hade massor som behöver komma ut. Jag behövde skriva. Gjorde det för mig själv. Men naturligtvis behöver jag mina läsare, mina bloggisar. Oavsett om ni kommenterar eller inte.
Jag skriver för mig själv - men behöver att någon läser. Någon. Ni.

Jag har varit singel sen urminnes tider (känns det som i alla fall) så självklart blev det temat på min blogg.

"Dejtandets slingriga väg - ska hitta kärleken"

Kanske borde ändra det?
"Har hittat kärleken - ska behålla den."
"Kärlekens slingriga väg - ska hitta framtiden."
"Livet - singel till osingel - kan Zinnie?"

Jag letade efter kärleken och ni har alla följt mitt letande. Det har som texten säger gått ganska slingrigt. Sjukt slingirgt. Och ganska mycket åt helvete. Det behöver man skriva om. Jag behövde det.
Men helt plötsligt så gick det inte åt helvete.

Helt plötsligt var han bara där. Magistern. Jag gillar honom så det gör ont nästan.
När han är här är jag lugn.
När han är borta saknar jag honom.
När han är här vill jag vara nära. Jag är nära. Han är nära.
Jag ler.
Han ler.
Det känns bra.
Men det är nytt.
Precis i början. Trevande. Härligt. Osäkert. Fast säkert. Fast ändå nytt. Osäkert. Ja. Jo.


Men.
Jag har fortfarande saker som måste ut.
Jag kommer inte att sluta blogga.
Oavsett om Magistern och jag håller ihop eller inte så tänker jag blogga. Måste det. Har blivit en drog.

Jag behöver er också. Ni som läser. Ni som följer mitt liv.
Ni är jätteviktiga.
Tack för att ni läser och bryr er.


Jag bloggar vidare på obestämd tid...
Och för Guds skull, blir jag trist säg till mig.

Kommentarer
Postat av: LillaStoraJag

Jag tror inte att man blir en tråkigare bloggare, jag tror det handlar om att det inte postas inlägg tillräckligt ofta. JAG vill läsa en blogg som uppdateras ofta iaf. Annars blir det tråkigt. Så fortsätt, så ska jag fortsätta läsa. Lovar!

2007-10-23 @ 23:35:21
URL: http://www.solrosor.blogg.se
Postat av: Emm

Du kommer inte bli trist. Äevn förhållanden är slingriga (och det säger jag inte för att göra dig ledsen..) Det kommer gå superbra med Magistern och du är värd varenda sekund!!!!! Jag är så glad för dinskull!
KRAM

2007-10-24 @ 07:54:01
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: Strawberry Milkshake

Vi är här Zinnie! Och vi stannar.

2007-10-24 @ 08:23:10
URL: http://strawberrymilkshake.blogspot.com
Postat av: Alla mina pojkar

Klart du inte kommer bli trist!!:D OCh vi kommer fortsätta läsa, var sås äker =) Det är väl nästan mer I relationer man behöver stöd från sina medsystrar ;)

2007-10-24 @ 12:59:54
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: M

Personligen tycker jag att bloggar är som roligast att läsa när det skrivs om kul dejting, första tiden när man träffat ngn etc. Mer lycka åt folket!;-)

2007-10-24 @ 20:54:59
Postat av: nollniotolv

Jag tror det är vad man gör det till. Som någon sa så har man även krokiga vägar att passera i en relation och det kan vara skönt att kunna lätta på trycket och få frågor svarade på genom bloggandet..kanske...vet inte..inte hamnat i den sitsen än..

2007-10-25 @ 00:54:56
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: Glimra

Det här är intressant. Jag slutade skriva när jag började träffa E, helt enkelt därför att min singelblogg liksom inte funkade längre då. För mig att skriva alltså. Jag tycker i alla fall INTE att du ska sluta blogga, det vore riktigt synd... :( Äsch jag måste också sätta ihop ett inlägg om det här, det är ju intressant!

2007-10-25 @ 22:58:43
URL: http://glimrablue.blogspot.com
Postat av: E

Haha, det BLIR faktiskt tråkigare bloggar när folk skaffar parters. Delvis för att uppdateringarna kommer mer sällan, men även för att man i ett förhållande, i ala fall ibörjan, har mindre tid att analysera sin omvärld och skriva intressanta inlägg som handlar om mer än hur söt han är när han sover:)

2007-10-27 @ 12:00:27
URL: http://jagochlivet.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

LillaStoraJag: Mm det är ju det där med uppdateringen. Ska jobba på den. Fortsätt läsa, det blir jag glad av =)
Emm: Tack. Ja jag vet, även förhållanden kan vara slingriga - rätt rejält det med. Och tack igen =) jag är också glad för min skull!!
Strawberry milkshake: T A C K. Jag stannar med.
Alla mina pojkar: Ja det är ju det, det är ju nu jag behöver er ännu mer!
M : Mer lycka åt folket, ja, mer lycka åt folket och åt alla bloggisar och bloggläsare.
nollniotolv: Ja det är ju det bloggandet handlar om. Lätta på trycket. Ut måste det ju.
Glimra. Jag ska inte sluta - ska göra mitt bästa för att uppdatera tillräckligt ofta.
Ja visst är det intressant? Det handlar nog lite också om varför man bloggar, bloggar man för att man är singel eller för att man behöver skriva eller för att... ja just det.
E: Mm, det är ju det jag är rädd för.
Uppdateringen.
Jag vill ju vara med honom och jag sitter ju inte direkt och bloggar när han är brevid.
Men jag kommer inte bara att skriva om att han är söt när han sover...lovar. Även fast det kanske kommer att slinka med ett och annat "han är söt" ;)

2007-10-28 @ 15:26:36

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback