Ihop?

När vet man om man är ihop med nån? Att man kilar stadigt, att man är flickvän och pojkvän. Tillsammans typ.

Säger man det liksom bara, nu är vi ihop?
Eller ska man fråga; är vi ihop nu?
Vem ska fråga? Är det fel att fråga först? Måste man vänta en viss tid? Eller ska man bara låta tiden gå och så blir man ihop automatiskt. Det bara blir så, ingen säger nåt men båda vet. Är det så man ska göra?

Äh det var banne mig enklare när man var liten. Då frågade man chans. Så fick man ja eller nej. Punkt. Eller när jag tänker efter så kunde man ju få kanske med. Kanske är ett rätt kul svar.
Får jag chans på dig?
Nja, kanske...

Kanske vaddå??
Kanske om jag inte blir ihop med nån annan.
Kanske om jag får testa din cykel.
Kanske om du lovar att jag slipper dansa tryckare på discot.
Kanske om jag får godis.
Kanske om...
Ja kanske var nog inte ett så bra svar att få.
Men ändå.
Man frågade. Rakt på liksom.

Är jag och Magistern ihop?
Vi pratar varje dag, träffas så ofta vi kan. Vi sov hos varandra i helgen. Vi har haft sex. Jag släpade hem honom snorfull i lördags (1-1 numera...). Vi håller om varandra hela tiden. När vi gick på stan igår kväll höll vi i handen. På matchen igår pussade han mig inför alla sina lagkompisar. På kinden, men ändå Jag känner mig lugn med honom. Jag gillar honom. Jag tror han gillar mig med. Han ska sova här inatt.
Ja vi är kanske ihop.
Undra om jag ska fråga.

Får jag chans på dig Magistern?

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är klart du ska fråga chans ;) Skicka ner en lapp i hans ficka där du frågar.. Så kan du ju ha "ja", "nej" och "kanske" som alternativ.. :) Blir ju lite skoj av det hela, haha! Men det är svinjobbigt att inte veta..

2007-10-22 @ 18:23:00
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: nollniotolv

Ja, gör det! Fråga chans! Skriv på en lapp som ida föreslog. Han hade smält..alltså som glass!

2007-10-22 @ 20:14:27
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: M

Jag tycker det låter lugnt, klart att ni är "ihop"! Låt bli att fråga tycker jag. Träffade en kille i höstas som frågade om vi var pojkvän/flickvän nu efter ett par veckor, och jag tyckte mest det var stressande, men det är ju bara jag;-)

2007-10-22 @ 20:52:52
Postat av: Emm

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Känner mig lite enformig i mina kommentarer :-)
Men jag finner inga ord!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2007-10-22 @ 21:25:21
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: Glimra

Jo jag skulle nog vilja säga att ni är ihop. Visserligen har jag varit med om att killar gjort sådär och sen plötsligt bara tyckt att "nej men vi är väl inte ihop?!?!?" Men, jag tror att de omständigheterna har varit lite annorlunda och att du nog kan vara lugn. Ta det lite lugnt ett tag till och fråga inte, det är stressande. Det här kommer bli bra! Och du är så värd det! Kram!

2007-10-22 @ 21:36:59
URL: http://glimrablue.blogspot.com
Postat av: Strawberry Milkshake

Njut Zinnie, och fråga honom om du behöver det för att känna dej lugn! Massor av kramar.

2007-10-23 @ 08:57:01
URL: http://strawberrymilkshake.blogspot.com
Postat av: lostthere

Ja jag undrade samma sak förra veckan....sedan fick jag komma till en av hennes kompisars fest(vi satt och pussades) och då trodde jag vi var ihop....är jag det?
Sedan den här helgen så sa jag att hon kunde få träffa mitt syskon, men det ville hon inte.
Jag antar att när man visar känslor inför sina vänner så är man typ ihop.

2007-10-23 @ 12:24:47
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Ida: Haha. Ja kanske, kan bli en kul grej. En lapp med tre rutor.
nollniotolv: Som sagt, kanske kanske... =)
M: Ja det är ju så jag tänker. Inte stressa, ta en dag i taget. Men samtidigt kan jag inte låta bli att undra. Hm.
Emm: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Min känsla med. =)
Glimra: Hm jta. Vi kanske är det. Jag kanske itne ska tänka så mycket utan bara va, låta det lösa sig? Ja oj vad jag är värd det. Du är som sagt också supervärd nåt sånt här. Verkligen Glimra.
Kram
Strawberry milkshake: Hm ja som sagt. Lugn, nu känner jag mig rätt lugn - men han var ju här nyss. Får se hur jag gör...
lostthere: Så kanske det är.
I så fall är vi ihop. För nu vet hans och mina.

2007-10-23 @ 22:53:59
Postat av: Petra

Ååååå.. jag blir alldeles varm inombords när jag läser tillbaka lite (har varit off ett tag)
Jag unnar dig detta verkligen - låter döhärligt!!!

*kram*

2007-10-25 @ 18:10:36
URL: http://tossans.blogspot.com/
Postat av: Bara en tjej...

Jag hade samma frågeställning i våras och jag kan ge dig svaret. Ni är halvihop. halvihop är när man har alla skyldigheter som man har i ett förhållande men man testar fortfarande om det kan bli något varaktigt. Än så länge är det lätt att dra sig ur.

Ni är tillsammans första gången någon frångar: Vill du följa med hem till mina föräldrar? och den andre svarar: Ja det vill jag gärna.

2007-10-30 @ 13:03:10
URL: http://baraentjej.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback