Luftslott

Jag är en jävel på att bygga luftslott. Fina, stora med torn och tinnar blir det. Flaggor och riddare - ja rubbet. Ibland slänger jag t.o.m. in en drake och en prinsessa, det ni.

Ja sånt gör jag. Jag fantiserar om hur det skulle bli, hur vi skulle gå promenader i den härliga höstluften, fnittra, hånlga och ha mysigt.  Om hur det skulle vara att bo ihop om hur många barn skulle ha, hur de skulle se ut. Ja ni hör? Låter inte helt nyttigt va?
Idag gick jag förbi en kyrka här i stan och...ja nä till och med jag fattar hur puckad jag är när jag gör så. Men ändå. Skulle vilja ha en medicin emot luftslott nu så jag slipper dem.

De är inte bra för mig nämligen. Jag gör såna luftslott att de går hål i dem direkt. Och då gör det ont. Sen blir jag bitter och luttrad. Besviken. På mig själv som tänker för mycket. Som hoppas för mycket. Som tror att något bra äntligen ska hända mig.

Jag ska inte tänka för mycket men inte heller hoppas för lite. För tänk om något bra faktiskt händer mig?
Jo.
Tänk.
Eller.
Näe.

Bestämde mig för planen: Te det lugnt och se vad som händer.
Underbara M kläckte den.
Ta det lugnt.
Ni lär ju ses.
Så får han bli intresserad och nyfiken på dig.
Smart.
Så ska jag göra.

Förresten så har jag pratat med honom, Magistern, på msn hela kvällen.
Det var trevligt...

Kommentarer
Postat av: Strawberry Milkshake

Underbart!! När ska ni ses?

2007-10-09 @ 23:44:13
URL: http://strawberrymilkshake.blogspot.com
Postat av: Alla mina pojkar

Jag är luftslottens mästare. Kan det bero lite på åldern tro? Innan brydde man sig inte så mycket, man hade ju hela livet framför sig. Nu tickar den biologiska klockan och man längtar efter allt som tidigare legat "sjuuuukt" långt fram i tiden. Och helt ärligt, varför satsa på en kille man inte kan se i smoking framför ett altare? Life is short ;)

2007-10-10 @ 12:29:35
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: LillaStoraJag

Luftslott kan vara trevliga ... om man behåller dom för sig själv =)

2007-10-10 @ 23:50:15
URL: http://www.solrosor.blogg.se
Postat av: lostthere

Man måste ha drömmar.........och mål.
Men det är 2 olika saker.
Drömmar kan sväva iväg och vara orimliga.
Mål ska vara rimliga, uppnåbara.

2007-10-11 @ 09:09:35
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Strawberry: Ja jo, han frågade idag på msn om vad jag tyckte om att ses...jo snart kanske. Snart...
Alla mina pojkar: Ja life is short och nu tänker jag våga lite. =)
LillaStoraJag: Jag ska hålla dem för mig själv
lostthere: Mitt mål är Magistern. =)

2007-10-11 @ 23:13:24

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback