Cyklar

Ibland är jag jordens gnällspik. Inte så att jag deppar eller så (det har jag gjort så det räcker för det här året) - utan jag bara känner för att gnälla.
Gnälla för att folk parkerar cyklar utanför mitt fönster.
Jag bor på bottenvåningen - det suger när puckofolk ställer sina cyklar där. Men hallå, hur ska jag kunna öppna mitt fönster nu? Har ni tänkt på det liksom??? Åh. Jag blir så där sur så att jag måste gnälla. Vill ha någon att gnälla på, men det finns ju aldrig någon där då.  Inga cykelägare i närheten. Inte ens en ynka granne utan cykel. Ingen stackars pojkvän.

Så jag skriver arga lappar och klistrar upp på mitt fönster. STÄLL INTE CYKLAR HÄR!!!!

Sen går det tio minuter och jag tar ner lappen och skriver en mindre sur. Ställ INTE din cykel här tack.

Tio minuter till förflyter och jag tar lappen och skriver en ännu snällare. Snälla ställ inte din cykel här, jag kan inte öppna mitt fönster då. Tack.

Sen sitter jag där och inser att jag är precis likadan som tvättstugekärringarna. Suck. Jag tar ner lappen.

Jag åker och tränar och kommer hem.
Vad står utanför mitt fönster? Igen. C y k l a r.
Det var då fan.

Nu tänker jag bli en tvättstugekärring och skriva arga lappar.
Men jag överväger även att typ sparka lite på cykeljävlarna. Eller i alla fall lufta dem lite. Skruva loss cykelkorgarna?

Det kan de ha
Skyll er själva när ni parkerar era cyklar utanför mitt fönster.
Speciellt om ni gör det en dag när jag är på gnällhumör.

Kommentarer
Postat av: BM

Men du är en söt gnällspik. Jsg ser framför mig hur du irriterar dig. Kul, du är som du brukar. Ha,ha
Kram

2007-09-26 @ 22:33:17
Postat av: Glimra

Fnittrar, för jag ägnade mig åt nånting liknande nyss i tvättstugan. Så här såg min lapp ut:
OBS, DETTA ÄR MIN TVÄTTID! Jag behöver också rena kläder och har bokat tiden! Om 30 min kommer jag ner igen, så var vänlig ta bort dina kläder innan dess. Låter maskinerna gå klart. Med vänlig hälsning..
Snacka om att gå ut hårt och sen mesa till sig... :)
Mvh tvättstugeglimra

2007-09-26 @ 23:38:04
URL: http://glimrablue.blogspot.com/
Postat av: lostthere

Ja man ska fan klaga ibland.

2007-09-27 @ 08:24:45
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Ida

Haha, jaa. Jag skrattar jag ;P Det är väl klart att man ska få vara sur och klaga på allt. Det bästa är väl ändå att du tog dej till träningen i alla fall. Duktigt gjort! Och varför inte skriva en lapp?

2007-09-27 @ 16:40:34
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Strawberry Milkshake

Stryk ska dom ha!!

2007-09-27 @ 16:44:21
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: Alla mina pojkar

Hahah jag är likadan! Nu bor jag ju på sjätte våningen så jag slipper cykelproblemet men jag har ju fått en ny granne under som är typ 17 bast och som inte fattar att resten av huset inte går i skolan och festar på kåren varenda ONSDAG! Okej om det hände någon gång då och då men när hon har fest ALLTID, då vaknar tjuskallen i mig till liv. Jag ringde till och med kollegorna en gång haha. Men de hade arslet fullt. Ochjag vet att polisen inte åker på sånt i första taget. Skit! Får lura hit nån på nåt annat sätt. Har börjat gå ihop med min granne och vi funderar på att göra en kupp *s* Usch... man var ju nästan likadan själv. Nästan.. ;)
Nån envisades även med att RÖKA i trapphuset. Då funderade jag skarpt på en lapp men gjorde det aldrig haha.. Mesiga jag...

2007-09-28 @ 16:31:03
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Ja och kan man inte gnälla om hojar får man hitta störiga snorungsgrannar som lever livet man själv en gång hade tid till *s* Usch det märks att vi börjar bli gamla. Gaggar om cyklar, hög musik och stulna tvättider haha! Är det då man är vuxen?

2007-09-28 @ 17:23:07
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

BM: Ibland, bara ibland är jag söt...;)
TvättstugeGlimra: Haha. Tvättstugelappar rockar. Jag har varit där med. "Du som tvättade min tröja i 40 grader, tack den är nu förstörd. Du får gärna köpa en ny ( o så detaljer om var man köper en o vad den kostar...)
lostthere: JAAA det ska man fan.
Ida: Jag skrev en, men tog bort den igen. mesigt av mig. Men jag flyttade på cyklarna...
Strawberry milkshake: Jag borde luftat cyklarna också va?
Alla mina pojkar: Ja det är väl då man är vuxen. Tur. För när man är vuxen får man gnälla, det är kul att gnälla ibland eller hur? =)

2007-09-28 @ 22:52:36

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback