Rutbyte

Imorgon fyller jag år. Jag fyller inte lite år heller, jag fyller en jävla massa år. Typ 30 förbannade år.
Jag tycker verkligen det ska blir jättekul att fylla 30. Verkligen.
Och min ironi lyser inte alls igenom... eh.


Äh. Det är inte så farligt, längre i alla fall..
30 är väl inte så mycket mer än 29 egentligen. Det är ju faktiskt bara ett år. Och imorgon är jag ju bara en dag äldre än vad jag är idag. Så what's the the problem? Nä inget ju.
Blir ju bara 30 liksom.

30.

Fast en sak. Nu är jag inte 20 nåt längre och jag kan inte kryssa i rutan 20 - 29 på alla såna där skojiga undersökningar man gör. Jag måste kryssa i rutan 30 - 39. Jobbigt.  Måste byta ruta alltså. För en dag? Löjligt.
Rutbyte imorgon.
Jo.

Rutbyte hade kanske inte varit så farligt om jag hade fått varm choklad med vispgrädde när jag vaknade imorgon. När jag var liten fick man alltid frukost på sängen när man fyllde år. Den viktigaste ingrediensen var just varm choklad med vispgrädde. Födelsedag är lika med varm choklad med vispgrädde. Så är det bara. Men imorgon lär jag väl få se mig i stjärnorna om varm choklad. Och än mindre vispgrädde.

Tänk om jag hade en kille som gav mig varm choklad med vispgrädde imorgon. Tänk. Då hade jag glatt bytt ruta. Utan problem.
Lätt.

Kommentarer
Postat av: Ida

En bamsefödelsedagskram till dej :) Med lite vispgrädde!!

2007-09-03 @ 19:27:47
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: nollniotolv

Haha! Visst symboliserar varm choklad med vispgrädde födelsedag! Kanske därför jag alltid beställer varm choklad då jag går på fik? Belöna mig själv. Känna mig stor för en dag? Aja. Grattis på dig imorgon. Vem vet..du kanske träffar drömprinsen på väg till jobbet. Förresten. Om du inte läst Under bar och älskad av alla så gör det. Den är lite udda skriven men jag tycker karaktären påminner mycket om dig. Inte just livsödet men tankar omkring. Skitsamma. Läs om du inte har :)
Grattis igen!

2007-09-03 @ 20:21:35
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: glimra

Om jag visste var du bodde skulle jag titta förbi med choklad o grädde hihi! Grattiskramar i förskott, 30 är bara ett nummer och vem vet, 30-året kanske blir ditt bästa genom tiderna? Jag väntar fortfarande på mitt bästa år, det kan ju komma när som helst! :)

2007-09-04 @ 08:45:10
URL: http://glimrablue.blogspot.com
Postat av: lostthere

Grattis på födelsedagen.
Synd om du inte får varm choklad med vispgrädde på födelsedagen. Du får helt enkelt fixa det själv.
Hade du varit min flickvän hade du självklart fått det.
KRAM och grattis.
PS:30 är inte så farligt...vänta tills du är 35(som jag)

2007-09-04 @ 09:40:42
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Emm

Jag har precis samma tradition från min barndom. Sång och tulpaner samt varm choklad..... Men det har man inte fått på ett par år nu och inte lär det bli när jag byter ruta i januari heller...
Men jag skickar en kopp i mina tankar till dig på den stora dagen...

2007-09-04 @ 15:12:37
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: E

Åh NOOO!
Jag missade din födelsedag!
Grattis Grattis Grattis!
Ålder = Erfarenhet = Kunskap = KLOKHET
Kram!!

2007-09-05 @ 08:21:25
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Åhhhh fan! Grttis i efterskott!! Jag har blivit en usel bloggare nu för tiden :( Förlåååååååååt!!! Hoppas du hade en helt underbar dag med dina vänner iallafall :D Jag tycker absolut vi får ta och ses igen. Vi finns här både jag och V :)
Bamsekram!!

2007-09-05 @ 11:54:16
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

Ida: Tack för vispgräddekramen =)
Nollniotolv: Ja jag har läst boken, men tyckte sådär om den. Fast jag läste den snabbt iofs - har bestämt mig för att läsa den igen nu, ska fundera på om hon liknar mig ;)
Och ja, dörmprinsen kanske finns på bussen...haha.
Glimra: Ja det vore nåt det, om 30 blev mitt bästa år. Det skulle verkligen vara super, hoppas på det.
lostthere: Tack =) 30 är kanske itne så farligt iaf då...;)
Emm: Jaha rutbyte för dig i januari...nåt att se fram emot..hm. Nä jag dog ju inte - det var inte så farligt. Tack för koppen med choklad förresten, kanske ska spetsa den lite med spriten?.
E: Haha ja säger du det så. KLOK. Ja det kan jag vara. Kram
Alla mina pojkar: Äh vadå. att du inte hinner blogga innebär väl att du har massa annat bra för dig. Det är ju bra eller hur?
Hade en mkt mysig kväll med mina vänner!
Ja så får det bli, hälsa på dig o V, shit vad kul!

2007-09-05 @ 18:19:01
Postat av: V

Det hade faktiskt varit superkul! :)

2007-09-05 @ 22:24:09

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback