Singelhandla

Var och handlade nyss. Valde helt klart bästa tiden - den tiden då alla andra handlar. Smart.
Fast å andra sidan slipper man vara själv i affären, man kan kolla på vad andra handlar och vad de gör. Det är kul - ibland. Se på folk vad de handlar och på så sätt försöka lista ut hur de lever.
Singel?
Har kille?
Småbarn?
Tonåringar?
Träningsfreak?
Chipsälskare?
Zonediet?
Vegetarian?
GI metoden?
Viktväktare?
Mjölkallergiker?
Kaviarätare?
Godisgris?
Jättefamilj?
Kan inte laga mat?
Kakmonster?

Ja man kan få reda på mycket via en matkorg. Om man tittar.

Idag när jag la upp mina varor på bandet slog det mig att jag hade singelhandlat. Det var hur lätt som helst att se. Ett juicepaket, ett mjölkpaket, är man två handlar oftare två - det går ju åt. Lite bröd. Ett skinkpaket. En diskborste. (Vana affärsspanare kan då räkna ut att jag inte har diskmaskin och med stor sannolikhet bor i lägenhet. Kanske singel till och med. Om jag nu inte skulle köpa en diskborste i alla fall - men det är överkurs.)
Jag hade SÅ singelhandlat.
Tänkte inte på det idag.
Tog bara vad jag behövde och gick till kassan.
Sen när jag la upp varorna tänkte jag på det.
Shit.

Ibland tänker jag på det. Tar två juciepaket eller yoghurtar - bara för att det inte ska se ut som jag singelhandlar.
Så knäppt.
Fast jag gör så.
Skäms i affären för att jag är singel.
Låtsas att jag inte är det.

Tänker på min kille hemma som kommer dricka upp all juicen. Nästan så man ska säga det högt.
Å vad jag får handla hela tiden. Han äter så.
Ja.
Konstigt va?

Undra om det bara är jag som gör så...
Nä jag är inte alls en analyserande person.
Hur kan ni tro det?

Kommentarer
Postat av: Strawberry Milkshake

Inte skämmas. Jag handlar (ungefär en gång i veckan) i en liten svindyr affär bara för att den råkar ligga nära. Plockar ner en färdigskuren fruktsallad, 2 dl fat free half-and-half, wasa knäckebröd, doftljus och sorbet från Hägen Dazs. Tjejigt och singligt?

2007-09-19 @ 19:29:59
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com/
Postat av: Ida

Haha! Så där tänker jag oxå jämt :P Lite skadad är man nog ändå.. Så ibland (helt skadat) så tar jag saker så att det inte ska se ut som att jag är själv och råkar jag prata med mor för tillfället som jag alltid säger "pusspuss" till när jag lägger på känns det extrabra, jättelöjligt, men jaja. Du kommer nog inte få singelhandla i all evighet :)

2007-09-19 @ 22:09:32
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Glimra

Nej nej nej, HEEEELT fel taktik. Om du håller på så där så kommer ju snyggingen som eventuellt står bakom och väntar i kön med sina Billys Pan pizza att ge upp hoppet redan vid det andra juicepaketet. Går inte för sig. Tänk smart, Zinnie, tänk smart.

2007-09-19 @ 23:28:26
URL: http://glimrablue.blogspot.com/
Postat av: Emm

Hahahahahahaha
Jag brukar inte köpa två paket av ngt bara för att jag är rädd att det ser ut som jag är singel. Jag går på Glimras taktik :-) Alla ställen är potentiella raggställen. Även fiskdisken! ELler ännu hellre - charken :-)

2007-09-20 @ 09:03:04
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: nollniotolv

I charken brukar många trevliga killar arbeta. De vet hur de ska hantera köttet sas. Men annars ser jag inga ställen som potentiella raggställen för jag är urkass på det och är alldeles för stolt för att avslöja en sårbar punkt = att jag är förtjust och inte desperat på samma gång.

2007-09-20 @ 14:47:04
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: lostthere

Ja hur ofta har det inte hänt...man går hem med väldigt lite i kassen.
Zinnie...läs min blogg, så får du se :)

2007-09-20 @ 20:30:28
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Strawberry milkshake: Nä, inte skämmas, inte skämmas. Och ja, sååååå tjejigt och singligt somd et bara går ;)
Ida: Haha, jag är inte ensam. Nä hoppas verkligen det. Vill handla två mjölkpaket på riktigt.
Glimra: Ahhhh...du fick mig att tänka lite. Fel fel fel alltså. Ja jag ska tänka, så jäkla korkat juh. Hur ska de annars hitta mig. Ska sluta fuskparhandla genast.
Emm: Ni har ju så rätt du och Glimra. Ska som sagt börja se potentialen i singelhandlingen ist. Handla megasingel =)
nollniotolv: Killar i charken säger du. När jag jobbade i en charkdisk (före istiden)var det mest såna som jag och tanter. Men tiderna förändras kanske?
lostthere: Ja det har ju det. Har läst och kommenterat. =)

2007-09-21 @ 22:45:20
Postat av: Shuto

Halloj,
Ja enligt Anthony Bourdain i Kitchen Confidential är de som jobbar med kött väldigt trevliga medans de som jobbar med fisk inte är det. Vad vet jag, nog fick jag jobba med fisk så att händerna blev röda när jag var en liten gutt på Sörlandet i Norge och ändå blev rätt trevlig :)
I varje fall, rätt kul och harmlös noja ändå och ett extra paket juice är alltid nice om man är lite bakis och skakis.

2007-09-25 @ 07:17:14
Postat av: Zinnie

Shuto: Haha jaså köttpresoner (hemskt ord) trevliga eller inte. Hm, ja jag har ju jobbat i chark och jag kan vara trevlig men även gnällig...
Extra juice är ju faktiskt bra att ha på söndagen...;)

2007-09-26 @ 22:28:58

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback