Soffan

Men hallå, ärligt (citat; mina elever - varje mening ska börja så, visste ni inte det?).
Ja just det hallå, ärligt - jag är nog världens lataste människa. Eller tröttaste?


Kom hem från jobbet.
Satte mig i soffan.
Låg lite i soffan.
Testade att blunda - skönt.
Blundade en stund.
Öppnade ögonen igen, kom på att jag kunde kolla film.
Surfade lite.
Kollade film.
Mamma ringde.
La mig ner i soffan igen, för säkerhets skull - så att jag inte blir för trött av att sitta.
Talade om för mamma om hur trött jag var och hur bra festen i helgen var och sen hur trött jag var igen. Sa jag förresten att jag var trött?
Slutade prata med mamma, reste mig upp (observera att jag inte lämnade soffan).
Surafade igen.
Började blogga.
(Har fortfarande inte lämnnat soffan.)

Sjukt produktiv kväll. Jag kan nog jämföras med duracellkaninen, lätt.

Vet inte vad jag gnäller om egentligen när jag vill ha pojkvän och familj. Hur fan ska jag orka med det? Ungar som skriker och mat som ska lagas...
Nä livet är bra som det är.
När man kan tillbringa en hel kväll i soffan utan att ens sätta ner fötterna på golvet. Mycket skönare att halvligga.
Pojkvän va? Som vill göra saker. Nä fy. Dessutom måste jag ha en större soffa om man ska ligga två. Så det går inte, det hör man ju.

Ja soffan. Bra grej.
Tränar på onsdag. Lovar. Då är jag nog frisk och mindre trött.

Kommentarer
Postat av: lostthere

Jag satt ochså i soffan hela kvällen igår.
Satt och väntade på "värdinnan".
Hon kom vi pratade, hon gick.
Sedan såg jag på ett avsnitt av "heros".
Skulle va roligare om hon legat kvar med mig här i soffan.

2007-09-18 @ 10:13:52
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Ida

Jag tänker likadant, hur ska man orka med så mycket mer än sej själv och sitt soffliggande? Men det kanske bara går av farten när man hamnar där..? Hoppas kan man ju :) Men soffan är en god vän ;)

2007-09-18 @ 10:54:08
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Men helt ärligt (citat; eleverna haha) visst finns det inget skönare än att kunna ha såna dagar ibland? :)

2007-09-18 @ 15:47:17
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

lostthere: Se där, en soffliggare till. Synd att hon inte stannade då. vad sa ni? Når spännande?
Ida: Ja det kanske gör det. går av farten. Man kanske orkar då liskom, funkar annorlunda typ. Hoppas det.
Alla mina pojkar: Jo faktiskt. Ärligt. Sveinbra var det. ;)

2007-09-18 @ 18:28:13

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback