Synd om mig

Oj vad det är synd om mig. Så tänkte jag nyss. Jättesynd. För jag haaar sååå trååkigt.

Det är nämligen så att det är fredag, ifall någon har missat det, och helg. Dessutom lönehelg. Jag har fått nya fina pengar och blev sugen på att handla nåt nytt och gå ut. Gå ut hursom liksom. Dricka öl. Äta lite. Spana på folk. Kanske se en söt kille eller kanske inte. Inte så kräsen. Men typ lite sällskap ville jag nog ha.

Kommer hem. Sugen. Kollar med mina vänner.
Är det inte så att de är bortresta så är de trötta, vill gå ut imorgon, känner inte för det, ska iväg på nån annan speciell privat fest , ska resa bort och ja ni vet. INGEN kan eller vill.
Åh.
Suck.
Sätter mig i soffan och tror att något händer nog snart typ. Det har nu gått tre timmar och inget himlastormande har hänt. Ingen blixt har slagit ner. Ingen vit riddare utanför fönstret. Inget partygäng som kommer på att de saknar just MIG. Inte ens en ynka liten vän som har ändrat sig och sagt att hon nog kan ta en öl för min skull. För att vara snäll och ställa upp för stackars Zinnie en fredagskväll.

Visst jag behöver inte sitta själv hemma. Jag har fått erbjudanden om sällskap av vänner. Men de erbjudanden jag har fått är mindre heta om man säger så.

1. Tacos med en kompis, hennes kille och deras bäbis. Rock on.

2. Film med underbara M,  killkompis A (som inte är ihop med M, men gillar henne liksom, men ändå inte - ja komplicerat) och A. Lär bli toklugnt eftersom A sörjer sin bortresta kille och M bara vill sitta i soffan brevid killkompis A. Hon har inte sagt det, M. Men jag vet nog...

Nähä. Ingen öl för mig ikväll insåg jag.
Betalade räkningarna och satte mig i soffan igen.
Skit vad det är synd om mig. Att man ska behöva vara singel och sitta hemma ofrivilligt en fredagskväll. Är det inte det som är poängen med att vara ung, snygg och singel? Att man går när man vill typ? Ofta, jämt och har kul.

Inte kan jag gå ut imorgon heller. Match på söndag. Spritförbud. Utgångsförbud.
Oj så synd.
Enormt synd om.
Kolossalt synd om.

Så jag började bläddra i min kalender. Hade ju tråkigt.
Insåg att jag är uppbokad de närmsta fem följande helgerna.
(Födelsedagsfest, 80-talsfest, inflyttningsfest, fest i sthm, mysfest med makeup innan...)

Ja det är såå synd om mig som inte får gå ut en stackars helg.
Verkligen.
Jag borde med stor sannolikhet överleva detta utan större men.

Fast jag tycker ändå lite synd om mig själv.
Kan liksom inte låta bli.
Och hoppas lite på det där partygänget, den vita riddaren skulle också funka - i nödfall.


Annars blir det alternativ 2. Hoppas vi ser en bra film annars dör jag.

Kommentarer
Postat av: Strawberry Milkshake

Men herregud, så här kan vi inte ha det. Fy vad trist. Det är ju rätt skönt att vara hemma alldeles allena då och då men inte när man mest av allt känner för att spana och dricka öl. Satsa på alternativ 2 och försök få dom på lite partyhumör efter filmen. Rock on.

2007-09-28 @ 20:14:50
URL: http://strawberrymilkshake.blogspot.com
Postat av: Shuto

Hej Hej!
Själv har jag hittils sett på Criminal Minds och dunkat i mig en hel pizza och en halv vinare.
Känns supernice! Hoppas du får en mysig kväll :)

2007-09-28 @ 22:08:06
URL: http://lifeandtimesofterje.blogspot.com/
Postat av: lostthere

jag satt bara hemma hela fredagen och såg några heros avsnitt.
Zinnie det ser ut som du har mycket dom närmaste helgerna
"(Födelsedagsfest, 80-talsfest, inflyttningsfest, fest i sthm, mysfest med makeup innan...)"
Du borde väl kunna hitta någon kille där. Du får väl säga åt dom som har festen att dom får ta dit någon annna singel.
Det har hänt att jag har gått på krogen själv någon gång, när jag har riktigt tråkigt. Men då går jag på många ställen och söker efter någon jag känner, sedan kan man festa med dom den kvällen.

2007-09-29 @ 07:49:32
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Ida

Men vad är det för vänner?? :P Haha! Jag kände likadant igår. När jag satt på bussen på väg hem från jobbet så ville jag bara hoppa av på stan och ta mej en drink men visste ingen som kunde. Dessutom hade "sambon" hyrt film och köpt godis så det var ju inte att tänka på.. Men du är ju uppbokad i en evighet framöver med en massa skoj. Så festa på då ;)

2007-09-29 @ 09:34:45
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Märtha

Jag satt hemma hela kvällen igår. Låg på soffan och tittade på tv. Den som ringde var min mamma. Hahaha suck vilket djävla liv man lever. Men idag är det Lördag. Då kommer det nya chanser:)

2007-09-29 @ 10:52:09
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: Zinnie

Strawberry milkshake: Det blev alternativ 2 och ingen var sugen på party - blev inte ens film, det blev Idol. Men det var ok det blir rock on nästa helg =)
Shuto: Lät som en trevlig fredag, vinet i alla fall =). Jag får dunka i mig en vinare nästa helg istället. Jag hade en ok helg dock utan fest, hoppas du hade en bra helg med!
lostthere: Ja det tycker jag med - att jag borde hitta någon kille på alla de fester jag ska på den närmsta tiden. Blir nog bra, hoppas jag...
Ida: Ja nu kan jag se framöver och tycka att det ska bli kul, men såå trist det var i fredags när jag insåg hur helgen skulle bli ...Haha.
Märtha: Life sucks and then u die...Haha, ja det kommer ju som tur är fler helger, det är en bra sak med helger. Att de kommer igen =)

2007-09-30 @ 10:42:11
Postat av: Alla mina pojkar

Vafan att vi inte bor i samma stad. Då skulle vi kunan singelhänga ihop =)

2007-09-30 @ 23:32:57
URL: http://minajagochirene.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback