Ägg på jakt

Bloggtorka.
Eller egentligen inte.
Vill bara inte skriva ibland när jag är less. Knäppt.

Fast det var inte det jag skulle skriva om.
Var ute med gänget i lördags.

På förfesten diskuterades det huruvida man väljer kille utifrån sina perioder.
Det vill säga
.
Om man har ägglossning eller inte.
Och hur man väljer.
Hur kroppen styr.

Kompis A hade någon teori som någon hade sagt om att man väljer utifrån det.
Under ägglossning letar man efter alfakillen.
Han som ger bra barn.
Men inte är något att hänga i julgranen.
Och att man under icke ägglossning letar efter den trygga familjefadern.
Han som stannar.
Den snälla.
Kaj typ.
Att vi funkar så.
Darwin liksom.

Har funderat över detta.
Jag är nog totalt tvärtom.

Under ägglossning har jag inte tid att leta alfahannar.
Här är det göra barn som gäller.
Ja ligga då.
Min kropp skriker.
LIGGG.
Då funkar oftast Kaj.
Kaj som finns där.
Man har liksom inte tid att vara kräsen.
Det måste hända NU.

Under den andra perioden.
Då kräsas det.
Nja.
Nje.
Hm.
För kort.
Njo.
Vet inte.
Då funkar bara alfahannen.
Eller inte ens han.
Snyggsnygging med potential.
Enda som duger då.
Då skriker inte kroppen lika desperat.
Kanske var därför jag gick hem i singular i lördags?

Men nästa vecka.
Shit då är jag lättraggad igen.

Kommentarer
Postat av: Latja

Här har det varit torka så länge att kroppen inte skriker efter sex längre, den verkar ha slumrat till i en kokong eller nåt =/

2008-04-08 @ 22:25:10
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com
Postat av: M

Jag blir också helt knäpp under ägglossning och det är väl då det slutar med hångel med killkompisar, och frustration över att det slutar med 'bara' hångel..;) Sen när den perioden är över är man dock rätt glad över att det sattes stopp innan vänskapen blev förstörd. Just nu är jag i dvala dock känns det som.

2008-04-09 @ 11:09:28
Postat av: Astriid

Hahaha!! Jag tror jag måste instämma i att jag isf också är tvärtom :P Och som tidigare skrivare..är jag också i en kokong lr dvala lr nåt. Jag tror jag lär träffa mc-killen snart ;D

2008-04-09 @ 18:55:40
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Emm

God fiskelycka nästa vecka istället :-)

2008-04-10 @ 12:58:02
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: Carpe Diem

Hehe, jag måste hålla med om att jag också är tvärt om. Men de har ju även kommit fram till att man är kåtare id ägglosning och vid lingon veckan. Dock måste jag själv komma igång igen.. Hoppas på lördag..!

2008-04-10 @ 18:17:50
URL: http://needssatisfacion.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag har också världens bloggtorka. Har ingen lust längre :( Inget kul att skriva alls. Bara massa vardagsbajs.

2008-04-10 @ 18:49:29
Postat av: Zinnie

Latja: Oj verkar allvarligt. Du verkar behöva du. Dags att gå ut ordentligt i helgen, eller snärja kostymkillen?
-
M: Ja dvala nu. Men snart är vi där igen. Slutar att tänka med huvudet... Vilka djur vi är.
-
Astriid: Oj Mc-killen. Shit måste läsa lite i din blogg, har inte hunnit.
-
Emm: Haha. Ja. Lycka till mig nästa vecka. Eller?
-
Carpe diem: Skönt att vi är fler, gör mig mer normal. Lördag kan bli bra, kan blir bra...vi hoppas på det =).
-
Sandra: Så blir det ju. det går väl över sen nån gång typ. Kram till dig iaf.

2008-04-10 @ 23:07:08

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback