Ett leende är aldrig fel...

Ytterligare en anekdot från i fredags måste berättas.
Om det är kul?
Tja. Avgör själva.



Vi satt och åt efteråt.
Klockan var väl halv fyra.
Eftersom jag tyckte att det skulle bli roligare om vi var fler än jag och lilla S så satt två killar med oss också.
Och en puckad tjej som jag elakt drev med.
Kunde inte låta bli.
Sitta på ett kebabställe och prata om att hon ska tänka på bikinisäääsooongen.
Ja ja.
Nä nu var det inte den puckade bruden jag skulle prata om.
Utan när vi sitter där så kommer en kille in.
Ingen trevlig kille.
Om det nu inte var så att jag inte bodde i Stockholm så skulle jag trott att han hejade på AIK.
Hejade på AIK ganska mycket.
I ett mindre nyktert tillstånd.
Tänk er också att AIK åkt på stryk i en viktig match.
Inget glad kille.
Som har druckit.


Men den här killen hade inte bara druckit. 
Han hade gjort annat med.
Hans ögon var inte riktigt samspelta.
Och väldigt svarta.
Han såg faktiskt ganska otäck ut.
Ingen man vill gosa med helt enkelt.

Av ren reflex så ryser jag till när han går förbi oss.
Dumt.
Mycket dumt.
Killen stannar till.
Direkt.
Vänder sig om.
Kollar på mig.
Vad?
Säger han, mindre glatt.

Hm. Tänk snabbt Zinnie.
Tänk snabbt.
Och det gör jag och fyrar av världens leende istället.
Och svamlar något om att man borde le mer i världen.
Faktum är att jag svamlar rätt bra om det.
Killen ler till slut.
Sen är killen är tyst.
Hmmar lite.
Tittar närmare på mig.
Läs: Försöker fokusera blicken på ett ställe.
Sen säger han.
Fan du är ju snygg.
Ska vi gå hem?

Snygg räddning Zinnie.
Ibland borde du bara hålla käft.

Han står där en stund.
Glor.
Upprepar vad vi ska göra.
Sen sätter han sig ner och väntar på mig.
He.
Jag mumlar något om upptagen.
Måste röka.
Får med mig lilla S och hennes ligg ut.
Går väldigt fort hem.
Tittar inte bakåt.
Låser snabbt.

Ett leende räddar allt va?

Kommentarer
Postat av: Astriid

Haha, jamen vad tusan då. Bättre det än att han blev aggressiv.. :P Sen kanske det inte hade spelat nån roll vad du sa eftersom han var påtänd lr nåt och tyckte du var snygg och ville gå hem med dej i vilket fall.. :P

2008-04-22 @ 22:07:51
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Emm

Hahahahaha

inte dåligt jobbat :-)

vill även påpeka att AIK inte är en svordom ;-)

2008-04-23 @ 21:57:37
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: fröken singel

*skratt* känns igen. står och väntar på nattbussen hem. Två killar kommer gående förbi mig, käkar pizza och är riktig grisiga i sitt käkande. Jag kan inte hålla mig från att skratta till när de går förbi. hör hur de stannar upp bakom mig. tänker fan, fan, fan. de
vänder, kommer fram till mig. jag tror att jag ska få på käften. "du ser glad ut, ska du med på efterfest", frågar de. jag tackar nej och är så tacksam att de inte smockade till mig. jag måste jobba på att hålla tillbaka reflexer. inte alltid man kan ta sig ur dem...

2008-04-24 @ 00:58:23
URL: http://frokensingel.blogspot.com
Postat av: lostthere

he he he

2008-04-24 @ 09:07:32
Postat av: Suntui

Hahaha! Fan va kul. Pundare är lättlurade, bara att behandla dem som små barn.

2008-04-24 @ 13:07:37
URL: http://suntui.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Astriid: Ja så är det ju såklart. Du har så rätt vännen. Klart han hade velat.=)
-
Emm: Jo nästan är det det. En svordom alltså. ;)
-
Fröken singel: Haha. Ja du, vem uppfann reflexer och vem sa att det är bra med reflexer...haha.
-
lostthere: Hej på dig. Kul att höra av dig. Hoppas att allt är bra med Värdinnan. Ja visst är jag rolig...
-
Suntui: Japp. Och barn kan jag. Jag kanske skulle erbjudit honom ett magiskt plåster också. De funkar mot allt.

2008-04-27 @ 20:29:17

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback