Mitt glassliv del 2

1988

Det kom en äcklig glass som hette Gröna grodan. Min bror gillade den. Not me.
Jag gillade Smack. Sweizernötpinne. Och Alexandra då.
För att den var störst.
Den fick jag bara när jag var med mormor.
Då fick man såna saker.
Typ stora.
Det lärde man sig fort.

Piggelin 3:-

1989

Smack får en kompis. Nåt med cocos.
Blev lycklig först, sen hemskt besviken.
Magnum kom. Jag åt inte.

Glassen som jag fastnade för är Spinn.
Snurrad isglass.
Man snurrade och åt.
Jättekul.
Undrar lite hur det såg ut.
Herregud jag var 12 år gammal Vad tror ni?

1990

Detta år började jag sjuan.

Calippos rosa variant var sådär. Colan är fortfarande bäst.
Frutline minns jag med. Den hade typ hela jordgubbar i sig.
Det var ju lite tufft.

Annars var det väl Joker. Som en chokladbit fast glass.

Piggelin 4:-, en hel kronas höjning.

1991

Jag gillade choklad med luftbubblor i.
Den var liksom lite annorlunda, mer ja luftig.
Gissa jag blev glad när det kom en glass med choklad med bubblor i.
Sky.

Piggelin 4:-

1992

Nu börjar hädelsen mot lakritspuck. De har tagit bort lakritsränderna och bytt ut vaniljglassen mot citron. Usch!
Glass på chokladbit har blivit inne. Japp nu med.
Vet att sia hade en med cocos och choklad. Den var godare.

Piggelin 4 :-  ,ingen höjning på två år!

1993 och framåt

Jag slutar nian och världen bästa glass att äta när det är varmt kommer.
Spirello.
Inte för att det var så varmt den sommaren.
Men jag åt Spirello.
Massor.
Jag och min syster kunde klämma 4 - 5 på en dag. Lätt.

Banana Joe var svingod.
Tjockt med mjölkchoklad och krämig bananglass.
Banan och choklad är en bra kombination.

Lakritsglass får man däremot se sig i stjärnorna om. Suck.

Piggelin ?

1994 och framåt.
Gb är inte längre det enda som gäller.
Jag inser även att jag kan köpa kulglass själv och förljer inte lika slaviskt de nya glassarna.
Några minns jag ju ändå.

Magumfebern börjar typ här.
Håller på än.
Strawberry white är klar godast.

Spöketglassen är blä.

Solero är alltid gott.

Det bästa i år?
Att Lakritspuck är tillbaka.


Piggelin kostade förra året  hela 6 kronor.



Kommentarer
Postat av: Linda

ja, jisses vad man kommer i håg alla glassar! =) Och självklart är det juh underbart att lakritspuck har kommit tillbaka! Längtar tills jag tar mitt första bett på den glassen om ett par veckor! MUMS!

2008-04-04 @ 17:15:24
URL: http://frozenstrawberry.blogspot.com
Postat av: M

Jag har ätit årets första Lakritspuck för längesedan och blir alldeles enormt sugen varje gång jag ser reklamen som sitter upp precis överallt nu. Men, visst hade den ätbar pinne förr?

2008-04-08 @ 20:06:07

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback