Alltiett

Jaha så var det helg snart igen och jag vill ligga.
Ligga ligga ligga.

Fan hemskt ju.
Men jag vill det.
Träffa någon man aldrig träffat förut. (INGEN recycling alltså tack)
Upptäcka.
Känna.
Åtrå och bli åtrådd.
Bara försvinna.
Och ligga. Massa.
Som en drog nästan.
Måste ha.

Helst ska det vara en liten jakt innan.
Då är det idealiskt.
Han ska vara spännande.
Sexig.
Självsäker.
Mystisk.
Snyggsnygg.
Vilja ha mig.

Inte direkt pojkvänsmaterial.
Eller chansen att det skulle bli något mer med en sån är minimal.

Undra varför jag då får en sådan längtan efter just det.
En längtan efter det som inte ger mig det jag vill ha.
En kärlek.

Nä jag längtar efter åtrån. Jakten. Det spännande.
Det som med stor säkerhet inte ger något mer.

Skyddar jag mig själv med det?
Att man redan innan bestämmer sig för att inte leta efter något man kan bli besviken av.
Eller är det där jag ska leta efter kärleken?
I åtrån.
Är det det jag egentligen letar efter. Vill ha?

Shit jag blir knäpp.
Jag vill ju ha en alltiett.
Pojkvänsmaterial och det där suget.
I ett.
Magistern var pojkvänsmaterial. Inte suget.
Snyggsnyggingen var suget. Inte pojkvänsmaterial ( eh...upptagen).
Eller egentligen var ju Magistern inte pojkvänsmaterial.
Eftersom vi saknade något.
ÅTRÅN.
Den saknade vi.

Så jag kanske ska börja där i alla fall.
Med åtrån?

Hm.
Alltiett-killar ombeds härmed att anmäla sig i receptionen.

Kommentarer
Postat av: T

hahaha, som att läsa om sig själv ju :)

2008-02-22 @ 00:17:09
Postat av: Suntui

Håller med T. Du är garanterat inte ensam.

Läst en del i din blogg. Hoppas allt med mamsen din ordnar sig. Gjorde ont att läsa vissa inlägg.

2008-02-22 @ 00:38:39
URL: http://suntui.blogspot.com
Postat av: Zinnie

T: Alltid lika skönt att veta att fler är som jag ;)
-
Suntui: Kul att du läst. Ja mammaläsningen är lite tung, men nu är det ok. Vi har en annorlunda relation än vad vi hade innan allt. Men en bra relation.

2008-02-22 @ 10:37:26
Postat av: astriid

Haha, du skriver så roligt :) Men ändå så träffsäkert. Och ibland vill man kanske inte ha allt, utan bara ett bra jävla knull? Det är verkligen inte för mycket begärt! Ut och flörta med dej i helgen ;)

2008-02-22 @ 12:11:31
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: E

Du skriver så klockrent Zinnie!!!!
Jakten och bekräftelsen. Det är det som är åtrån. Åtminstone för mig.
Ligga-sjukan har jag också haft. Den är bedrölig. Man kan ju bli skvatt galen till slut. Hela hjärnverksamheten tas upp av tanken på att ligga.
God jaktlycka! Kram

2008-02-22 @ 16:50:48
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Linda

Håller med ovanstående!! Jag vill med!! Dina ord hade ju nästan kunnat stå i min blogg. Haha! =) vad ska jag skriva om nu, fniss. fniss.

2008-02-22 @ 17:55:43
URL: http://frozenstrawberry.blogspot.com
Postat av: Douglas

Haha själv tycker jag "ligga"-sjukan är nice även om jag avskyr just det ordet... :=)

Så tjejen, vi syns på någon innebandyfest ;-)

Lycka till med jakten !

2008-02-22 @ 20:15:25
URL: http://perkyshmerky.blospot.com
Postat av: Zinnie

Astriid: I will do my best this weekend. Ibland vill man ju faktiskt bara ha ett jävla... ;)
Roligt att jag är rolig - blir så av bara farten.
-
E: Ja man blir ju det knäpp. Får se om jag gör något åt det imorgon. man kan ju alltid hoppas.
-
Linda: Skönt att det finns fler ligga-sjuka människor. Det gör mig lite mindre psyko. =)
-
Douglas: Jaså? Du tycker det är bra du. Hm. Jo det är bra om man får som man vill. Annars är det bara dumt.
Ligga är väl ett bra ord. Vad vill du använda, knulla, sexa, pöka? ;)

Haha, ja det kanske vi gör...

2008-02-22 @ 23:04:29
Postat av: Douglas

Hehe måste revidera det jag skrev. Att vi skulle ses på en innebandy-fest är nog helt osannolikt då jag håller mig borta från dom...

Haha tror ärligt talat att vilket ord som helst FÖRUTOM "ligga" går bra :=)

2008-02-24 @ 20:48:48
URL: http://perkyshmerky.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback