Bror

Hm. Trodde att allt mörkt var typ borta nu.
Men så blir det väl aldrig.
Bror har det tungt.

Han är i en grå dimma.
Så sa han.
Han vill prata på msn.
Lättare för honom.
Då märks det inte om man gråter.
Känslor hörs i röster. Röster gör det känslosammare.

Gråter med min bror.
Vill krama honom. Vara där.
Men nu bor han där och jag här.
Känner mig ego som flyttade.
Det var du som flyttade säger han när jag smågnäller över att han och mamma är långt borta.
Jo.
Det var jag som flyttade.
Käns lite som jag sviker.
Jag svek. Lämnade. Borde varit kvar. Stått ut. För min familj.
Kanske.

Åh bror. Om jag kunde bära lite av din smärta. Ta lite av din dimma.
Älskar dig över allt annat.

Du är den varmaste, underbaraste och snyggaste bror man kan ha.
Blod är helt klart tjockare än vatten.

Jag vet att du klarar det. Du måste förstår du.
För mig.
Och mamma.
Vad skulle vi göra utan dig?
Önskar jag kunde krama dig.

Fan vad livet är orättvist ibland.

Kommentarer
Postat av: Strawberry Milkshake

Usch jag gråter när jag läser. Dessa älskade bröder, jag vore ingenting utan mina. Måste berätta det för dom snarast. Kram till dej och brorsan.

2008-02-07 @ 17:38:25
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: BM

Jag vet att det är jobbigt att inte riktigt kunna vara där i sånna stunder, men du tjejen, du bor inte på andra sidan jorden och sluta trycka ner dig själv. Du har inte svikit någon.

Kram

2008-02-07 @ 17:57:57
Postat av: astriid

Nej, zinnie. Du har inte svikit någon. Och jag tror din bror måste bära på sin smärta, du bär också på mycket emellanåt. Alla måste uthärda sin. Men det är svårt att se sina nära må så dåligt. Var ett stöd istället för att ta på dej. Det blir bra. Kramar!

2008-02-08 @ 09:45:04
URL: http://diediedarling.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback