Dialekt

Blev inget besök igår. Så synd.
Men väl två telefonsamtal från snyggsnyggingen.
Notera att det inte var jag som ringde. Eller bytte något nummer.
Han skulle höra av sig när han är i stan igen. Om jag ville.
Om jag inte hade kille då. Sa han.
Mm. Sa jag.
Skicka du ett mess. Så får vi se.
Tur för honom att jag är svag för snyggsnyggingar.

Men vad jag gillar hans dialekt. Sexig liksom. Som han.
Vissa dialekter är det.
Sexigare.
Vissa är inte sexiga.
Ett dugg. Nästan motsatsen.
Men hans.
Bra.

Jag är svag för speciella dialekter.
Gotländska kan vara lysande.
Norrländska med. Suck...
Närke går bort. Om den är för gnällig.
Halland är inte så strålande heller.

Visst är det så eller hur?
Vad tycker ni?
Vilken är den sexigaste dialekten?
Vilken är den minst sexiga?


Kommentarer
Postat av: Latja

Lustigt det där, jag är gotländska och tycker inte att det är sexigt.. charmigt men inte sexigt. Är väl för van. Norrländska absolut och sen är jag lite svag för värmländska, ha ha ha

2008-02-17 @ 22:51:57
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com
Postat av: Sandra

84-an kommer från en småstad utanför Sthlm. Fint! Lite lagom rikssvenska. Annars ärjag svag för norrländska jag med.

2008-02-18 @ 12:53:33
Postat av: Zinnie

Latja och Sandra: Ja norrländska var i alla överens om. Undra varför?
För övrigt pratar snygsnyggingen just norrländska...

2008-02-19 @ 14:12:01
Postat av: Astriid

Norrländska är såå najs! Åååh! Finns ingen bättre. Hatdialekter är värmländska och gävlemål. Inte fint! Men skulle man bli kär är det ju så.. Men i min fantasi får jag välja :P

2008-02-19 @ 20:56:00
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Men Astriid, värmländska som är sååå mysigt. Och gävlemål med - det är typ norrländska för mig =) Haha.
Skånska däremot. Mja.

Tur ändå att det faktiskt inte spelar roll om man väl blir kär som du skrev...

2008-02-19 @ 21:30:18
Postat av: Glimra

Å det här var ju roligt.. Jag gillar skånska har jag upptäckt, trodde jag inte förut men det räcker väl att det kommer en snygg som pratar så, så är man fast sen. Göteborg går bort, det låter för klämkäckt (antar att jag inte träffat nån därifrån då). Värmland är mysigt men låter sjukt bonnigt, Gotland me like liksom Norrland. And so on.. Intressant det här. :) Är även svag för engelska brytningar åt det skotska eller irländska hållet. Och australiensare... ååå...

2008-02-19 @ 22:40:37
URL: http://glimrablue.blogspot.com/
Postat av: Sandra

He he jag hatade skånska förut men det gick över rätt snabbt efter attjag flyttade ner mitt i den grötiga smeten. Nu kan jag till och med tycka det är rätt sexigt :)

2008-02-20 @ 12:17:23

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback