Grisen i säcken

Äh sluta hyckla va.
Sitter och lyssnar på fredagsflörten på P3.
En del i ett radioprogram som går varje fredag vi typ 14 sisådär.


Tjej eller kille ringer in och blir veckans "Fredagsflört".
Sen får de lite käckt presentera sig själva, läs: säga bra saker om sig själv.
Dags för intresserade att ringa in.
Presentation av tre intresserade.
Sen får " Fredagsflörten" själv ställa mycket ingående, välgenomtänkta och utstuderade frågor. ¨
(Ironin lyser inte igenom va?)

Fredagsflörten väljer sen lämplig kandidat, någon som uppenbarligen "låter trevlig", som de får byta nummer med.
Wow.
Det måste verkligen gå skitbra för dem.
Verkligen.

Alltså vilket pucko som helst, nästan, fattar ju hur frågorna "skall" svaras på.
Man ska vara lagom.
Låta trevlig.
Helst tycka som Fredagsflörten själv.
Våga dra ett litet skämt.
Ha jobb.
Framtidsplaner.
Hm.
Bara något som saknas.
Att utseendet inte framkommer.

Vem vet.
Det kanske är en träskpadda?
Eller inte.

Hur som.
Skulle bra gärna vilja veta om de ens träffas.
Dejtar de?
Blir det trevligt?

Hur fint det än kan låta att man ska välja utifrån insidan så vet vi ju alla att det inte är så.
Visst kan ett utseende växa - men ja. Det ska ju finnas något där.
Är MYCKET skeptisk till att man kan känna det i direktsänding i radio.

Men vad fan, jag är väl bara bitter.
Någon form av underhållning blir det ju ändå.
Jag lyssnade ju på det.
Förresten så är det fredag idag!

Kommentarer
Postat av: nollniotolv

Har hört om folk som blivit tillsammans efter att de har dejtat via fredagsflörten. Sedan gift sig och fått barn så det ÄR möjligt men som du säger. Det kan ju vara ett äckel i andra änden av luren. Underhållande ja men inte så verklighetstroget. Christer hade jag kunnat dejta. Man faller ju för hans röst!

2008-02-01 @ 18:40:10
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: Emm

hahahahahaha
Jag har varit med där :-) Jag var en av de som ringde in :-) Eller snarare.....min kära dåvarande kollega Åsa övertalade mig. Fredagsflörten valde mig och vi sågs och fikade. Sedan blev det inget mer... Det som störde mig var att radion inte ens kunde bjuda på fikat....

2008-02-02 @ 00:31:53
URL: http://emmsvardag.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback