Porrig?

Folk (läs: killar) kan säga så mycket knäppa saker.
Ibland så att jag blir irriterad.
Det blev jag nästan igår.
Är nog nästan lite sur nu med.

Träffade två ytligt bekanta killar igår.
Slår mig ner vid dem eftersom de bad mig.
Du. Säger den ena killen.
Är det sant att du är bra i sängen?
Jag svarar: Eh...va?
Ja B säger att du är det. Bra i sängen.

Parantes: B
B är en kille jag dejtade för två år sen. Han var mycket märklig.
Massor av konstiga undanflykter. Men skulle i alla fall fortsätta träffas. Prompt.
Sen flyttade han till la capital. Bara sådär.
Sen tyckte han det var en bra idé att ringa mig mitt i natten när han dök upp i stan igen.
Det hela slutade med att jag på ett ganska trevligt sätt bad honom radera mitt nummer eftersom jag inte uppskattade att bli väckt mitt i natten av honom. Sedan dess har vi inte hörts. Konstigt...

Jag svarar: Eh va? Säger B det? Och det har du med att göra för? Och äh B. Han är ju körd ändå. Hans förlust.
Killen:  Ja B säger det. Att han sumpade dig.
Jag: Jo
Killen: Men jag är övertygad om att du är bra i sängen.
Jag: Jaha.
Killen: Ja du är så där porrig.
Nu är jag på väg att gå.
Blir faktiskt lite lätt stött.
Jag: Nä nu får du lägga av. Det där tar jag inte direkt som någon komplimang.
Killen: Jo men det ska du göra.
Jag: Eh nä det gör jag inte.
Killen: Jo men du är snäll, söt, trevlig och porrig.
Killen till den andra killen: Visst är hon det? Porrig? Titta då.
Den andra killen är för full för att ge en vettig kommentar.

Här inser jag att det inte är någon idé att diskutera mer.
Tycker istället att jag ska gå vidare.
Vilket jag gör.
Men det stör mig som fan.
Porrig???

Jag ser framför mig en billig tjej. Som ligger med alla.
Fläker ut brösten.
Högljudd och skränig.
Ja oj vad fördomar.
Men så tolkar jag porrig.
INTE så positivt.

Diskuterade det hela med min killkompis på msn.

Zinnie säger:

igår på krogen så fick jag höra av en kille jag känner ytligt att jag var porrig, vilket jag såklart tar negativt - medans han hävdade att det var positivt. Hur kan porrig vara positivt?

Zinnie säger:

Dvs hur tänker killen?

M säger:

behöver inte betyda mer än att han tyckte du var sexuellt tilltalande, dvs sexig

Zinnie säger:

men porrig är ju något helt annat än sexig, porrig är ju typ billig

M säger:

mä, behöver det absolut inte vara

Zinnie säger:

nähä, det har iaf stört mig lite

M säger:

jag kan tycka att du ser lite porrig ut, dvs sexig, lite sug i blicken mm. Varför skulle det störa dig?

Zinnie säger:

det är nog mer ordet porrig som stör mig

Zinnie säger:

att se sexig ut, sug i blicken osv stör mig inte

Zinnie säger:

det är jag medveten om

Zinnie säger:

taskigt ordval helt enkelt - jag får tolka det så

M säger:

mm, ska du nog göra.


Han har ju rätt M. Förmodligen.
Men ändock stör det mig.
Så in i.


1. Vem tror han att han är som kan prata om mig så?

2. Sitter de och diskuterar på sina killfester hur bra i sängen jag är? B kan dra.

3. Varför använda ett så klumpigt ord? Porrig ÄR negativt.

Äh.
Varför bry sig egentligen.
Men tillräckligt för att skriva ett inlägg om det tydligen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Njae jag håller nog med din kompis M :=) Tror mer att det är killen du stör dig på, för skulle du reagera likadant om t.ex. snyggsnyggingen sa så ?

Hehe av det jag fick höra i fikarummet när jag gjorde mitt ex-jobb på KI ( 3killar och 12 tjejer ) tror jag att tjejer pratar minst lika mycket om hur killar är i sängen än vice versa :=)

2008-02-24 @ 21:07:55
Postat av: Douglas

...fast jag måste tillägga att även om jag inte tycker "porrig" är så värst negativt skulle jag inte säga det till en tjej jag känner ytligt just för att det inte är svårt att räkna ut hur hon skulle reagera.

Kram.

2008-02-24 @ 21:17:07
URL: http://perkyshmerky.blogspot.com
Postat av: Linda

Håller med Douglas. om man inte känner personen så värst bra, så ska man absolut inte säga det på det där viset. porrig kan betyda så mycket olika saker för olika sorters människor. Zinnie, stå på dej!

2008-02-24 @ 21:40:12
URL: http://frozenstrawberry.blogspot.com
Postat av: Citykillen

Jo men du är snäll, söt, trevlig och porrig.

Haha. Jag kan använda ordet, men bara till mina manliga kompisar. Skulle inte säga det till en tjej.

2008-02-24 @ 21:41:17
URL: http://www.citykillen.se
Postat av: Zinnie

Douglas: jo det kan nog ha något att göra med att jag stör mig lite på honom och hans sätt. Visst. skulle snyggsnyggingen säga det? Hm vet inte hur jag skulle reagera.
Hur som. Han hade inte behövt säga det tycker jag.
-
Linda: Ja man ska välja sina ord tycker jag. en del underskattar betydelsen hos just ord.
-
Citykillen: Ja precis. Haha. Tack för den personlighetsanalysen.
Äh han som sa det är inte bara osmidig han är kort också.

2008-02-24 @ 22:18:32
Postat av: Citykillen

Anytime baby.

Om han är kort kan du direkt avfärda denna person som får uppfattas som mindre seriös.

Jag ser även att vi inte länkar till varandra. Inte ok. Det måste vi ändra på bums.

2008-02-24 @ 23:17:55
URL: http://www.citykillen.se
Postat av: M

Vilket pucko! Man kan väl för f*n inte kalla ngn för porrig och på allvar tro att det ska tas som en komplimang. Det var som sagt säkert menat som det, men att kalla ngn man inte känner för porrig tyder på att man har en IQ under genomsnittet och/eller är för full för att vara det minsta charmig. Det mest störande är nästan att de har pratat om dig, men det lär väl iofs vara den största komplimangen av dem alla! Det måste innebära att du är grym!

2008-02-25 @ 08:19:32
Postat av: nollniotolv

Vad är det för skabb du träffar på ute? :S Han lät ju direkt osmaklig. Så säger man inte. Man kan säga "porrig" med glimten i ögat OM man känner personen men inte annars. Folk har ingen vett längre. Skabbigast vinner?

2008-02-25 @ 11:45:52
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Porrig är inte för mig något positivt ord heller, men jag har förstått på den som sagt så om mig, att det absolut inte är negativt. Konstigt ord att använda, tycker jag dock att det är...

2008-02-25 @ 13:32:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Zinnie

Zinnie: Japp så är det. Kort? Ingen att lyssna på.
Ja länkandet är numera fixat. På tiden liksom.
-
M: Ja jag blir mer
och mer övertygad om denna killes iqnivå, låg. Ja visst stör det en att de pratat om en. ÅÅ. Typ. Men men är man grym så. ;)
-
nollniotolv: Ganska mycket skabb är det. Jag skulle i alla fall aldrig ta i honom. Och han känner INTE mig även om han verkar tro det.
-
barajagjohanna: Ja det är konstigt. Man kan faktiskt välja bättre ord. Som sexig kanske. det klingar inte lika illa.

2008-02-25 @ 16:52:24
Postat av: Zinnie

Haha.
Trött idag.
Där det står Zinnie så är ju naturligtvis kommentaren inte till mig själv utan till allas vår citykille. Juh.

2008-02-25 @ 16:53:46
Postat av: Ejjeliten

Killar är idioter. Det är bara att konstatera. Neandertalare som inte kan uppföra sig som normalt folk (dvs oss tjejer..) *ASG* ;-)

Nej, men det var nog taskigt ordval. Han försökte ju ändå rädd situationen med att säga att du var "snäll, söt, trevlig och porrig"... Fast sen kan kombinationen snäll, söt, trevlig OCH porrig vara svår att få ihop... tycker jag. Haha.

Kram på dig! :-)

2008-02-26 @ 08:58:43
URL: http://ejjeliten.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback