Gamla jag eller bara jag?

Skulle varit kul att ha skrivit om han jag hånglade med igår.
Men nu finns det ju ingen sån.
Fanns inte ens en potentiell. Jag var way older än alla killar där.


Skulle också varit kul och skriva om alla gott nytt år-mess jag fick från olika killar.
Men nu fick jag ju inte det.
Jag fick ett.
"Gott nytt år"
Från Magistern.

Nu skulle man ju kunna tro att jag ska skriva om hur sugig min nyårsafton var.
Men nu var det ju inte så.
Jag hade mycket trevligt.
Mycket beroende på mig själv. Eller helt och hållet beroende på mig själv
faktiskt.

Jag var social. Trevlig. Pratade. Drog skämt. Var framåt. Log. Fick nya vänner. Folk gillade mig.
Jag såg ut som Gry Forsell. Tydligen.
Och jag som trodde jag var lik Nina Ihnhammar. Så fel man kan ha.
Jag var den gamla Zinnie.
Den jag är när jag inte är mörk.
Shit vad skönt det var. Att hon fanns kvar där inne. Gamla jag.
Den jag gillar när jag är. Den jag som jag vill vara och faktiskt är.

Det kändes skönt i magen.
Där fick hålet! Ha. Det blev mindre för ett slag eller kanske för ett tag?

Kommentarer
Postat av: Emm

Det blev nog mindre för alltid :-)

2008-01-01 @ 17:27:54
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: Douglas

Skönt att höra ! Fortsätt att fokusera på den person du vill vara och handla på ett sätt som du egentligen vill.

Kram och god fortsättning !

2008-01-01 @ 19:27:10
URL: http://perkyshmerky.blogspot.com/
Postat av: Lostthere

Jag hoppas du kan plocka ut dom roliga sakerna från 2007 och spara dom....och glömma dom tråkiga saker som hänt.
Ha ett roligt 2008.

2008-01-02 @ 09:35:43
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Astriid

Bra, bra, bra ;) Du är duktig. Du är på väg!!

2008-01-02 @ 11:03:56
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Emm: Ja vi säger så, att det blev mindre för alltid. =)
-
Douglas: Ska göra det, jag vet ju faktiskt vem jag är och vill vara - ska bara orka och det gör jag mer och mer.
-
lostthere: Hm jag tror jag tar och glömmer en stor del av 2007, eller jag kanske ska minnas så att jag inte gör om samma misstag?
-
Astriid: I´m on my way, helt klart. ;)

2008-01-02 @ 15:29:51
Postat av: LillaStoraJag

Ja jag trodde inte att jag skulle minnas alla dom där men när jag väl satte mig ner och började skriva så kom jag på fler och fler..
Va bra att du kom på en dålig sak! Då kanske det känns liiite lättare...
Kul att gamla Zinnie kom tillbaka! Hoppas hon får stanna bara :D
Kram

2008-01-02 @ 15:34:54
URL: http://www.solrosor.blogg.se
Postat av: Latja

Någon som är social, glad och drar roliga skämt kan man ju bara inte låta bli att gilla =)
Skönt å höra att du är nöjd med kvällen.

2008-01-02 @ 19:24:37
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com
Postat av: Zinnie

LillaStoraJag : Mm det känns lite bättre. Jag tycker också att hon ska stanna kvar, tänker inte ge mig på den punkten! =)
-
Latja: Eller hur? Shit jag är ju bra liksom. Man kan om man vill.
Hoppas du också var nöjd med ditt nyår!

2008-01-02 @ 19:38:13
Postat av: M

Min tur att känna att livet suger... Är åter singel och lär förblir singel för resten av mitt liv. Glad att du mår bättre dock!

2008-01-02 @ 22:39:52
Postat av: Zinnie

M: Å gumman inte du också. Vad hände? Du får gärna skriva ett mail och berätta om du inte vill skriva här. Stor kram till dig.

2008-01-02 @ 22:44:39
Postat av: Alla mina pojkar

Åh vad härligt att höra gumman!!! Och du, Gry Forsell är ju ashet :D

2008-01-02 @ 23:54:34
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: M

Har ingen aning om vad som hände... Det var ngt som inte kändes rätt (kvinnlig intuition du vet) och jag var dum nog att fråga om det var ngt. Det utlöste en dumpning. Känns helt absurt med tanke på att han bad mig flytta in för ca 2 veckor sen och senast på nyårsafton talade om hur mkt han tyckte om mig. Hur f*n kan ngn gå från upp över öronen kär till inte kär på bara några dagar? Och varför kan ingen någonsin hålla fast vid mig, eller dig, eller alla andra singeltjejer?! Jag anar att det i mitt fall var pga att jag inte orkade vara den perfekta flickvännen, och råkade bli mänsklig istället för en perfekt prinsessa, men vem orkar vara det längre än ett par månader? Det är ju själva f*n att man ska bli dumpad så fort man börjar visa några mindre bra sidor. Jag ger upp:-(

2008-01-03 @ 17:41:14
Postat av: M

Det känns bra att läsa din och alla andras bloggar och veta att man inte är ensam iaf (bra kanske inte är rätt ord, men du fattar vad jag menar). Vi får stötta varandra helt enkelt. Kram!

2008-01-03 @ 17:42:48
Postat av: Alla mina pojkar

M; Vi tänker på dig och undrar stilla vad fan det är för fel på vissa killar därute...

2008-01-03 @ 19:50:00
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

Jag känner väl till den kvinnliga intuitionen...kände det också på mig, fast ändå inte. Som du typ.
Å jag vet så väl hur du tänker och hur det känns. Fast det lägger sig, han kanske behöver tänka eller så var det inte rätt och då kommer du på det med så småningom. Jag har gjort det nu, jag vill inte ha tillbaka Magistern längre.
Vad skönt att min och våra bloggar gör att du mår lite bättre - ingen av oss är ensamma.
Stor kram till dig M.

2008-01-03 @ 23:51:46

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback