Kaj?

Dejten igår var bra. Trevlig och så. Vi pratade massor.
Han var söt.

Och snäll. Och lååång. Det gillar jag.
Massa bra grejer.
Han messade senare på dagen. Perfekt lagom, inte för mycket och inte för lite. Inte för nära inpå dejten och inte för långt ifrån.
Bara bra grejer eller hur?
Fast det finns en sak.
Jag är rädd att han är en Kaj.
Som Glimra skrev om.

Och jag vet hur jag funkar.
Hur mycket jag än vill ta Kaj. Hur mycket jag än borde ta Kaj. Så går det inte.

Tro mig, jag har testat.
Jag har nästan tvingat mig själv att dejta Kaj-killar. Men nepp. Blir bara äcklad till slut.
Hoppas att han inte är en Kaj. Hoppas att han inte är en Tommy heller.
Hoppas han är en typ Bengt?
Det finns ju inte så många som heter Bengt och inte så många som är sådana heller.
Men hoppas kan man ju.

Sen apropå elden. Ibland tror man att någon är en Kaj och så är det kanske inte så?


Kommentarer
Postat av: nollniotolv

Forvirrende som jag bruker seje. Hur vet man? Har man fördomar eller ska man lita på magkänslan? Men magkänslan gillar inte nya grejer..det har jag märkt..och om den inte gillar nya grejer..hur ska då jag/du veta om jag/du gillar nya grejer? Bajs.

2008-01-05 @ 12:26:28
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: M

Jag tycker ofta att killar kan verka rätt mesiga, typ Kajiga, på första dejten för att sen bli alldeles perfekt Bengtiga;-) Ge honom en chans till, men det har du väl redan tänkt anar jag? Kul att det var trevligt!

2008-01-05 @ 19:13:10
Postat av: Emm

Om han är en Kaj eller inte ligger ju i dina ögon. Ge killen en chans. Kanske dags att se över dina preferenser och chansa? ;-) Det ska i alla fall jag göra...

KRam

2008-01-05 @ 22:42:40
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: BM

En Kaj kan va alldeles underbart, man kan alltid lita på honom och han vill alltid ditt bästa. Jag har en Kaj, tänkte bara förlusta mig lite, men det ena ledde till det andra.... Ge Kaj en chans, han kan vara precis vad du söker, men det kan ta ett tag att upptäcka det.
Kram

2008-01-06 @ 10:50:09
Postat av: Glimra

En Bengt är bra! Han är från den där oerhört svåruppnåeliga tredje kolumnen som jag måste sammanfatta nån gång. Bra med bra dejt, det behövde du. Kram!

2008-01-06 @ 21:05:43
URL: http://glimrablue.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback