Nervös?

Tisdag idag och dejt på fredag.
Har fått reda på tiden och att vi ska gå ut och äta.

Riktig dejt här alltså.
Borde kanske vara nervös.
Som kompis D sa.
Oj. Värsta dejten. Jag skulle varit nervös.
Men jag är inte det.
Känns liksom.
Jaha. Trevligt typ.

Inte att jag inte tycker att han verkar intressant.
Nä han är söt.
Och var trevlig.
Han kan vara jättebra.
Jag känner ju inte honom.
Än.

Men jag håller liksom tillbaka.
Utan att jag kan påverka det själv.
Funderar över om min höst och vinter spelar in.
Det gör det säkert.
Mer än vad jag tror.
Det gör ju ont att släppa in.
Det kan ju gå så fel.
Men å andra sidan suger det att vara själv.
Speciellt när mina singelvänner numera inte är singlar.

Det känns lite konstigt att tänka på dejten.
Det är precis som om det inte handlar om mig.

Bokade en fika med en söt på Spray.
Borde kanske inte gjort det?
Eller?
Nä. Det kan jag visst göra.

Nu ska jag inte göra som jag brukar när jag träffar någon.
Jag stänger alla andra dörrar skitfort.
Och hoppas hoppas.
Nepp.
Blir inget med det.

Fast om jag inte är nervös betyder det att jag inte är intresserad av honom?
Att jag bara går på dejt för att inte vara själv?
Eller.
Va.
Åh.
Blir så trött på mig själv.

Att jag inte bara kan slappna av lite.
Låta saker ske.
Det som händer händer.
Ska jobba på det.

Que sera sera.

Kommentarer
Postat av: Strawberry Milkshake

Skont att du ar tillbaka!! Ha sa trevligt pa dejten, bara chilla som min lillebror brukar saga.

2008-07-02 @ 05:26:19
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: Latja

jag tycker inte att du absolut måste va nervös för att va intresserad.. och det är ju faktiskt bara onsdag idag ;-)

2008-07-02 @ 19:34:42
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/
Postat av: M

Bra att ha flera dejter på gång. Kör lite killstil och lägg inte all energi på en person. Vi förväntar oss uppdatering med alla detaljer sen.;)

2008-07-02 @ 22:56:40

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback