Idag

Idag har jag.

Köpt ett par vita converse. Yee.
Varit och klippt mig.
Sett ut som en tant efteråt.
Funderat på varför frisörer gillar mitt självfall.
Hatat mitt självfall.
Undvikit alla speglar på stan.
Undrat om tanter får köpa converse.
Tagit på mig min dödskallescarf i ett försök att se mindre tantig ut.
Tänkt att jag borde haft en mössa med mig.
Sett en kille som ser ut som Henrik Dorsin.
Kommit på att det är bättre att se tantig ut i håret än att se ut som Henrik Dorsin.

Ätit sjukt mycket kladdkaka.
Velat ha sex med en kille på stan.
Insett att shopping faktiskt gör dig lycklig.
Undrat om en kille gör mig mer lycklig.

Gillat vädret.
Velat flytta till en ny lägenhet.
Struntat i att diska.
Druckit lite vin.
Bestämt att jag ska gå ut och dricka öl.

Skämtat med tanten på hemköp.
Sett en alldeles för tjock tjej i ett alldeles för litet genomskilnigt vitt halternecklinne.
Tyckt att hennes kompisar är taskiga som inte säger nåt.
Sett hennes tatuering och återigen kommit fram till att jag aldrig vill tatuera mig.

Ogillat att ett gammalt ex bor i mitt hus.
Sett mitt ex hångla med sin tjej i entredörren.
Tänkt att han är en tönt.
Varit nöjd över att han är ett ex.
Tagit på mig mina nya converse.
Fixat håret.
Blivit snygg.
Druckit lite mer vin.
Tänkt att fredagar är bra.

Japp. Dagen hittills.
Undra vad det här ska sluta?

Kommentarer
Postat av: E

Ja tjocka tjejer borde ju verkligen bara gå klädda i stora tält. Eller ännu hellre bara självdö, så j*a pinsamma.

...eller så kanske man bara borde bry sig mindre om hur folk ser ut, och döma lite mindre efter yta...

2008-03-07 @ 18:40:02
URL: http://jagochlivet.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Nä det skrev jag inte. Att tjocka borde gå klädda i tält eller är mindra värda. Dömde gjorde jag inte heller. Säg inte att jag skriver och tycker saker som jag inte gör. Det gör mig förbannad.
Det är dina egna tolkningar och värderingar som får dig att tolka det så. Inte mina.

Däremot borde ingen gå klädd i för små genomskilniga linnen. Tjocka eller smala.
Fast jag tycker att man man klä sig för sin kroppsform. Hon kunde framhävt sina bröst på ett mycket bättre sätt. Mindre billigt. Det tyckte jag hennes kompisar kunde sagt.
Det står jag för.

2008-03-07 @ 18:51:06
Postat av: E

Och jag menade bara att man inte borde bry sig så mkt om hur folk ser ut. Om hon vill ha för små, genomskinliga saker är det väl upp till henne.

2008-03-07 @ 19:38:42
Postat av: Strawberry Milkshake

Åh Zinnie du är rolig! Hoppas du får en kalasbra helg. Själv ska jag hem och deklarera.

2008-03-07 @ 21:09:57
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: Zinnie

E:
Däremot borde ingen gå klädd i för små genomskilniga linnen. Tjocka eller smala.
Fast jag tycker att man man klä sig för sin kroppsform. Hon kunde framhävt sina bröst på ett mycket bättre sätt. Mindre billigt. Det tyckte jag hennes kompisar kunde sagt.
Det står jag för.
Återigen.
Så jag bryr mig om hur folk ser ut och tänker fortsätta göra. Punkt.
-
Strawberry: Ja visst är jag. Shit jag borde vara med i melodifestivalen ist för Björn Gustafsson. Hoppas deklarationen gick bra. Kram.

2008-03-08 @ 03:27:25
Postat av: M

Nu måste ju jag ut och hitta mina Converse.

För låga och tighta jeans kombinerat med för kort (kanske genomskinligt, vem vet) linne där det väller ut på mitten är inte heller ngn hit, och det står jag för!;) Ha en skön helg!

2008-03-08 @ 10:42:25
Postat av: Astriid

Vilken dag :P Se ut som tant efter frisören är aldrig skoj.. Hm! Så hur slutade kvällen?? ;I

2008-03-08 @ 20:53:39
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Citykillen

E:

Kan det möjligtvis vara så att du är jättestor?

2008-03-09 @ 16:34:19
URL: http://www.citykillen.se
Postat av: nollniotolvn

Nä, folk ska inte gå klädda hursomhelst. Min engelsklärare på gymnasiet bar alltid chinos som hängde på höften pga hans enorma ölmage och en dag fick jag se hans butt crack. Ergo men för livet. dock är det svårt som vän att påpeka en annan väns klädsel. Då får man i princip agera stylist och shoppingpartner varje gång det är dags för något nytt i garderoben :/

2008-03-09 @ 20:21:28
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: Sandra

Låter som du hade en händelserik dag :D

2008-03-10 @ 18:45:53
Postat av: Citykillen

Fy fan vad dålif du är på att uppdatera din blogg. Hur mycket kan hända i Gagnef egenligen?

Vill inte låta nedlåtande på något sätt. Du vet att jag tycker om dig och kanske tom skulle kunna ligga med dig.

2008-03-11 @ 18:13:25
URL: http://www.citykillen.se
Postat av: M

Jag håller med ovanstående talare! Uppdatera mera (säger hon som inte själv har ngn blogg;)).

2008-03-11 @ 19:06:21
Postat av: Zinnie

M: Converse is da shit.
Jag har skrivit!! Nu har jag det.
-
Astriid: Tur att jag kunde fixa det sen. =) Kvällen slutade med en kebab och en vandring hem i singular...
-
Citykillen: Klart du skulle vilja ligga med mig. Jag skulle ju tom vilja ligga med mig.
Uppdateringen är fixad. Sooo sorry darling.

2008-03-11 @ 21:37:24
Postat av: Zinnie

Sandra of course: Ja det var en rejäl fredag...

2008-03-11 @ 21:38:16
Postat av: Ejjeliten

Tjoho! Hon köpte ett par vita converse =) Naaaajs!

2008-03-12 @ 08:07:26
URL: http://ejjeliten.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback