Roligt och störigt

Jao dessa söndagar.
Singelns tunga dag typ.

Men idag känns det bättre.
Föröker tänka på annat.
Kom och tänka på en rolig och en störig grej som hände i lördags.

Börjar med den störiga.
Magistern var ju som sagt ute.

Med hela sitt lag.
Vi är ju som sagt INTE ihop.
I laget finns en söt kille.
Slipskillen.
Han är charmig.
Och stöter på mig.
Jag gillar.
Vi dansar en massa.
Ganska flörtigt om man säger så.
Magistern är inte där.
Men.
Slipskillen och jag blir utittade av en annan i laget.
Han kallar till sig slipskillen.
Säger något till slipskillen.
Slipskillen slutar att dansa med mig.

VAD FAN?

Kan räkna ut med lilltån vad han sa.
Det där är ju Magisterns ex.
Håll dig borta.

Slipskillen VET att jag är Magisterns ex.
Men också att jag just är hans EX.
Herregud.
Är jag paxad på Magistern för all framtid nu eller?
Det var ju faktiskt han som gjorde slut.
Dessutom var vi ju inte tillsammans i flera år eller så.
Mycket störigt.
Slipskillen är ju söt.
Jävla killgrejer.
Jag ska nog fånga slipskillen till slut.
Så det så.

Nu till den roliga.
Humor och lite charmigt.

Blev sugen på kebab på hemvägen.
Blir man sugen får man äta.
Sån är lagen.
Bara så ni vet.
Skulle alltså köpa och stod i kö.
Man får ju vänta liksom.
Då kom två killar.
De utbrister högt och tydligt när de kommer in.
Herregud vad snygg du är i håret.
Till lilla mig.
Haha.
Är ganska roliga.
Frågar om mitt nummer när jag ska gå.
Jag tänker vad fan, kul ju.
Jag hinner gå ca 100 meter innan det ringer.
hej vad gör du?
Eh går hem.
Jaha. vet du jag tänkte vi kunde fika.
Jaså nu?
Ja? Eller varför inte äta kebab.
Haha. Ja jag har ju en kebab.
Ja? Hos mig?
Jag tänker hm, vill nog hem.
Säger att jag vill det.
En annan dag.
Ja ring en annan dag.
Visst.
Men du.
Ja?
Synd, för du var så snygg i håret.
Haha, jaså?
Ja. Dessutom var du söt.
Tack.
Ja jättesöt faktiskt.
Tack.
Men du ringer va? Så fikar vi.
Visst.
Eller inte tänker jag när jag lägger på.
För ung.

Men jag fick ju ett leende och lite komplimanger.
Mer såna killar tack.
Och mindre störiga killgrejer.
Då kan det nog bli bra.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Woooow!! Fy fan vad roligt, killarna stårju på kö för dig pinglan ;)

2008-03-18 @ 09:59:41
Postat av: Louise

Man behöver inte vara så himla kräsen med vem det är - uppmärksamhet mår man alltid bra av! :-)

2008-03-18 @ 10:17:10
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: Astriid

Vilka härliga killar!! Tänk om det fanns flera såna..

Jag måste säga (förlåt!) att jag ändå förstår "killgrejen" på ett sätt. För faktum är att jag är lite lika. Skulle t ex en jobbarkompis till mej som inte står mej så nära bli ihop eller strula med mitt ex skulle det inte kännas najs. Jag är lite svartis av mej.

Men förstår att det känns tråkigt för dej när du vill ha en söt kille med. Svårt sånt där.

2008-03-18 @ 12:16:01
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Latja

ha ha ha, härligt å höra att du är på bättre humör =)

2008-03-18 @ 22:22:08
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Sandra: Hm, ja eller va? Gör de?
-
Louise: Ja den uppmärksamheten var trevlig. =)
-
Astriid: Ja men vad fan. Är alla de typ blockade för mig nu. Bara för att jag var ihop med Magistern? Skit.
-
Latja: Japp upp och ner, ner och upp. Haha. Men mest upp. Kram

2008-03-19 @ 22:32:55
Postat av: Astriid

Killar kan ju vara lite sådär. Man to man. Tjejer har lättare att svika sina vänner tror jag.

Men nu är ju frågan hur många vänner han har, det måste ju finnas en gräns för hur många han ska kunna begränsa för dej, såklart! Om inte annat känner nog du på dej vilka som är ok. Man vet sånt på nåt sätt.. Och han gjorde ju slut.. Va fan, go girl!

2008-03-21 @ 00:01:12
URL: http://diediedarling.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback