Tillsammans

Idag känner jag mig humorlös och putt.
Inte sur eller tjurig.

Bara lite putt.
Berätta något roligt för mig så jag blir mindre putt.
Tack.

Det är kallt ute och jag vill ha någon som viker min tvätt och städar min lägenhet.
Dessutom vill jag inte ha min lägenhet längre.
Jag vill ha en tvåa nu.
Letar letar gör jag.

Köpa stor säng tänker jag göra med.
Själv.
160.
Nä 180 vill jag ha.
Så jag kan ligga på vilket håll jag vill.
I dubbel betydelse.
He he.

I natt drömde jag att jag hade en bäbis som var min.
Konstigt eftersom jag inte längtar efter en just nu.
Kan ha med alla gravida vänner att göra kanske.
Skarp slutsats av mig.
Borde vara så.

Kan inte alla sluta bli gravida nu.
Jag storknar.
Fast egentligen vill jag ju ha jag med.
Men inte så att jag vill ha till vilket pris som helst.
Som vissa verkar vilja.
Jag vill ha det rätt.
Jag vill ha det med den jag älskar.
Jag vill göra det tillsammans.
Se på magen.
Fundera över vem det är.
Tillsammans.
Inte själv.
Inte själv fast man är två.
Utan tillsammans på riktigt.
Vi.
Mot världen.
Äkta.

I want it all.
Är det fel?
Eller är det därför jag inte har det än?
Eller är det bara den där förbannade oturen?

Isåfall så borde det vara min tur med lite tur nu.

Kommentarer

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback