Vita Converse

Som sagt vår nu.
Typ.
Nästan.
Och jag vill köpa ett par vita Converse.

De är coola tycker jag.
Och sköna.
Blir snyggt till leggings.

Men.
Då kommer grejen.
Lurar lite på om jag är för gammal.
För att ha Converse.
När man är 30 får man ha sånt då?
Snart 31.
Får man ha samma skor som fjortisarna då?
För de har Converse.
Ungarna på min skola har ju för fan Converse.
De är max 12.

Vad har jag tänkt att jag ska ha då?
Eccoskor?
Är det 30?
Fotriktiga.
Är det såna man ska ha när man är 30, har radhus, volvo och bulle i ugnen?
För det har typ alla mina vänner.
En del av dem har klämt ut bullen också.
Fick reda på att y t t e r l i g a r e två ska ha unge i sommar.

Shit vilken rebell jag är.
Jag har varken radhus, volvo eller någon bulle i ugnen.
Jag har inte ens en kille.
Jag kör på onenights.
Eller eventuellt KK.
Gillar att bli full.
Shoppar kläder och skor istället för blöjor.

Klart vita Converse passar till rebelliska mig.
Eller hur?

Kommentarer
Postat av: M

Jag är ännu ett par år äldre och är på jakt efter ett par off-white Converse. Hade inte en tanke på att jag kunde vara för gammal för det, men å andra sidan så brukar folk gissa att jag är yngre än vad jag är - TG!;) Vi kör på den unga looken tycker jag!

2008-03-05 @ 18:39:57
Postat av: Sandra

Klart du ska ha Converse!!:D Ascoolt ju! Vi blir inte äldre än vi gör oss och fjortisarna kan ju omöjligt få ha patent på allt som är snyggt :P

2008-03-05 @ 19:00:40
Postat av: Citykillen

Du ska ha Ecco. Inget snack om saken. Bara att inse. Sorry!

2008-03-05 @ 20:31:03
URL: http://www.citykillen.se
Postat av: nollniotolv

Jag har benvita converse och de kommer jag ha på mig in i döden..eller ja..typ. Finns väl ingen åldersgräns på några kläder egentligen..förutom kortkort snurrkjol och stödstrumpor..inte tillsammans då men...

2008-03-05 @ 20:57:19
URL: http://nollniotolv.blogg.se
Postat av: Zinnie

M: Hoppas du lyckas med din jakt, jag vill ha kritvita jag. Folk säger samma sak om mig. Unga var det.
-
Sandra: Nä det har du alldeles rätt i. I helgen ska jag shoppa.
-
Citykillen: Jahaja. Så hamnade man på jorden igen, med båda fötterna. Hm.
-
nollniotolv: Tack för stödet. Jag är stark, jag kan flyga, jag kan ha på mig Converse om jag vill. Så det så.

2008-03-05 @ 21:46:23
Postat av: Milou

Ha ha!
Jag skrattar alltid så igenkænnade åt dina inlægg. Mina gamla kompisar ær væl ungefær som dina vænner. Den enda spænning de får ær nær jag ringer och berættar om helgens galna fester och alla killar jag hånglat och haft kk med (ehh well lite sannig med modifikation men what the hell).
De køper nya P.O.P-overaller till sina kottar - jag køper nya Converse. Det ær så det ær!

2008-03-06 @ 15:21:14
Postat av: Milou

Ha ha!
Jag skrattar alltid så igenkænnade åt dina inlægg. Mina gamla kompisar ær væl ungefær som dina vænner. Den enda spænning de får ær nær jag ringer och berættar om helgens galna fester och alla killar jag hånglat och haft kk med (ehh well lite sannig med modifikation men what the hell).
De køper nya P.O.P-overaller till sina kottar - jag køper nya Converse. Det ær så det ær!

2008-03-06 @ 15:21:27
Postat av: Strawberry Milkshake

jag har tre par converse. och snart fyra. jag är 30 men inte så vuxen.

2008-03-06 @ 16:03:23
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com
Postat av: Citykillen

Är vi svenskar så jävla dumma att det krävs dubbla uppsättningar av inlägg, för att vi ska förstå?

2008-03-06 @ 17:01:33
URL: http://www.citykillen.se
Postat av: Zinnie

Milou:
Ha ha bra att du skrattar och kul att du känner igen dig. det betyder att jag inte är konstig, eller iaf inte själv om att vara konstig.
-
Strawberry: Gött. Jag har snart ett par och planerar inte bli så värst mer vuxen. Än iaf.
-
Citykillen: Det är ju för din skull ju. För att du ska förstå. Upprepning ökar förståelsen. Speciellt för hyperaktiva.

2008-03-06 @ 18:03:09
Postat av: Astriid

Men vad faaan! Det är klart du kan ha converse och vita är ju såå snygga, jag samlar snart :P Min syrra blir ett år över 40 i år och hon har då converse ;) Till rätt saker blir det ju bara snyggt och coolt. Go for it!

2008-03-06 @ 20:13:35
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Maalin

Klart du ska ha vita converse! Visa dom vad du går för helt enkelt.

2008-03-07 @ 14:25:12
URL: http://lifeofmaalin.blogspot.com
Postat av: Ejjeliten

Klart du ska ha vita converse! Man är fan inte äldre än vad man gör sig. Finns ju 20 åringar som beter sig som 40 åringar med villa, volvo och ungar. Nej. Vi är coola 30 åringar. Pangbrudar. Och coola pangbrudiga 30 åriga tjejer har vita converse! Go for it! :-)

ps. har du hittat Douglas??

2008-03-12 @ 08:05:04
URL: http://ejjeliten.blogspot.com

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback