Kompisdejt?

Tja än så länge har jag inte ätit kläder.
Tur.
Eftersom det blir svårt att ha dem på sig sen.
Och det är ju lite poängen med kläder.
Att ha dem på sig.

Har tillbringat dagen med att jobba och kolla in brudklänningar åt en vän. G.
Mycket fin var hon.
Yepp.
Nästa bröllop. Coming up.
Hon som ska gifta sig. G. Sa att de räknat med två för mig.
Mohahaha.
Tillåt mig asgarva en stund.
Är nog ingen risk där, sa jag.
Även fast bröllopet är i Augusti. (Ja hon är ute i tiiid.)
Ja men du kanske vill ta med dig en vän eller så. Sa G.

Tja.
Jo.
Kan man göra det.
Ta med en kompis?
Känns inte det väldigt mysko?
Som om jag typ skulle be Elden. Bra idé.
NOT.
Eller varför inte. Jag kan ju be Magistern.
Han är ju ändå överallt.

Nä skämt åsido.
Gör folk så?
Trodde det bara var i typ filmer man var tvungen att ha en dejt.
Att man inte gjorde så om man var singel.
Vem ska man fråga i så fall?
Och hur.
Eller rättare sagt vad svarar man på bröllopet när alla antar att man är ihop?
Är inte det ännu mer förnedrande?
Är man själv så fattar ju folk ändå.

Eller ska man spela spelet?

Kommentarer
Postat av: M

Jag gick alltid själv när jag var singel, och skulle nog inte vilja ha med mig någon "bara för att", men gör det du känner för. Du har ju gott om tid att fundera, alt. träffa mannen i ditt liv.;)

2008-10-22 @ 12:52:04
Postat av: Latja

Jag skulle också hellre gå själv. Väl på plats har man ändå vänner omkring sig =)

2008-10-22 @ 21:56:56
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/
Postat av: Louise

Man svarar inte, spelar bara med :-)



Blir svårt om de säger "Hur länge har ni varit ihop då?" Då är det nog bara byta ämne som gäller.

2008-10-23 @ 15:26:59
URL: http://trestycken.blogspot.com
Postat av: Astriid

Det där lär du ju göra som du känner. Och sen kanske du inte behöver ta med dej en manlig vän. En tjejkompis bjöd med mej förut på ett bröllop för att hon inte hade någon dejt att ta med. Visserligen blev bröllopet inställt av fortfarande okänd anledning.. Men ja, om dom säger att får ta med dej nån tycker i alla fall jag att du kan ta med en tjejkompis :)

2008-10-24 @ 10:19:30
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Douglas

Äh meningen är väl att kläderna ska åka av...he he



Nämen ärligt talat. Känner du folk där är det väl soft att gå själv, annars är nog en kompis att föredra så du inte behöver vara själv.



Å andra sidan, är det många singelkillar kanske solokvist är att föredra i allafall ;=) ?



Kram

/Douglas

2008-10-27 @ 20:32:37
URL: http://eeyau.blogspot.com/

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback