Lov

I mitt yrke har man lov lite då och då.
De flesta är rätt avundsjuka på det.
Vilket vi försvarar med att vi  f a k t i s k t jobbar in alla lovdagar under terminerna.
Vilket man gör, med besked.

Sen att sommarlovet är störtskönt.
Och jullovet.
Och sportlovet.
Och påsklovet.
Och novemberlovet.

Som jag har nu.
Novemberlov.
Jätteskönt är det.
Verkligen.
Det har sugit varenda minut.
Ensamt är vad det är.

Hade hellre jobbat.
Undra hur det kommer att bli i framtiden.
Mindre ensamt?
Knappast.

Kanske dags att byta jobb.
Eller liv.

Kommentarer
Postat av: Kristians Dotter

Jag läser här ibland, och ibland undrar jag om du är jag... skrämmande faktiskt!

2008-11-01 @ 03:55:05
URL: http://www.korrektsidavattnet.bloggspot.com
Postat av: Latja

Det är säkert skönt att va ledig några dagar, men inte för många om det inte händer något. Hoppas det blev bättre än du trodde =)

2008-11-01 @ 10:55:17
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/
Postat av: Douglas

Hallå tjejen !



Nä du får inte vara så hård mot dig själv, då blir det ju inte bra Vi vet ju att du är en bra tjej med många fina sidor annars skulle vi ju inte hänga här ;=)



Kram

/Douglas

2008-11-01 @ 11:49:55
URL: http://eeyau.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Kristians dotter. Usch läskigt, är vi så lika? Men skönt ändå att du kan känna igen dig och skönt för mig att någon känner igen sig. Då känner jag mig mindre störd liksom...hm, om det made any sense?

-

Latja: Slutet blev ju som sagt bättre.

-

Douglas: TACK. Om du bara visste vad den kommentaren värmde när jag läste den första gången. Orkade inte svara då bara. Kram

2008-11-13 @ 21:05:02

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback