Vill inte

Jag vill inte gå till jobbet imorgon.
Har riktig jobbångest.
Kanske inte verkar så märkligt.
Ja menar herregud, vem har inte haft det?
Jag har det helt klart.
Förr.
Men aldrig sen jag blev lärare.
Förrän nu.

Jag bara känner avsky för vissa elever.
Hur hemsk är man inte då?
De är ju bara barn - herregud.
Men jag gör det.
För nu är det nämligen protest mot mig som gäller.
Elak protest.
Uträknad.


Eftersom jag är den enda som alltid finns på plats och dessutom den som sätter gränserna och säger nej.
Ja då protesterar man mot mig.
12 åringar kan vara vidriga.
Tro mig.

Önskar jag kunde skicka hem vissa.
Så.
Gå.
Du behöver inte vara här och förpesta tiden för mig och alla andra.
BORTSKÄMDA CURLINGUNGAR.
Jag ska fan aldrig bli en curlingförälder.
Inser de inte att de skapar små monster?

Men vad spelar det för roll vad jag vill och inte vill.
Jag står ju där imorgon ändå.
Suck.
En vecka kvar.

Hoppas att jag inte grinar imorgon.

Kommentarer
Postat av: BM

Jobbigt vännen. Men som så många andra säkert sagt till dig redan så börjar de väl sjuan nu så då slipper du dem och sen så får du ju en välbehövlig och lång paus inom ngr dagar.



Kram kram, kram och kram på dig.

2009-06-08 @ 15:14:11
Postat av: Ejjeliten

Har en kompis som är vikarie. Hon har sagt "aldrig mer en 6a". Hon kallar dom pre-teens. Och dom är monster. Jag blir mörkrädd när jag hör historierna hon berättat.



Nej, här blir det då ingen curlingförälder heller. Hård disciplin. Hård men rättvis. Det ska bli mitt motto som förälder. Om jag blir förälder nån gång dvs. Haha.



Kram på dig. Hoppas du överlevde dagen. Snart sommarlov!!! =)

2009-06-08 @ 20:02:44
URL: http://ejjeliten.blogspot.com
Postat av: Astriid

Jodå. Jag vet hur jävliga tolvåringar kan vara. FÖR jävliga. Och det är inte kul att känna så där när man ska gå till jobbet, huva.. TUR att det bara är en vecka kvar som sagt :) Och i skrivande stund är det bara fyra dagar :)



Att du är den enda som sätter gränser är för jävligt men jag blir dessvärre inte ett dugg förvånad. Snaaart sommarlov. Gud, vad jag också skulle vilja ha sommarlov..



Kram till dej!

2009-06-08 @ 20:36:50
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Latja

Det finns nioåringar som är jävliga, så tolvåringar är minst sagt vidriga monster en del av dem.

Om några dagar kan du önska dig själv en skön sommar och den är du verkligen värd.

Kram

2009-06-08 @ 20:39:15
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback