Host

Jag har inte försvunnit igen.
Jag har bara blivit sjuk.


Hosta är djävulens påfund. Eller det som ger upphov till hosta.
Jag har träningsvärk i hela magen av allt hostande.
Herregud vad äcklig man känner sig.
Hur kan min kropp producera denna mängd av äckligt grönt slem?
Jag tror jag måste gå till farbror doktorn.

Jag gillar inte att gå till doktorn.
Det gör jag bara i nödnödfall.
Som när jag bröt handleden. Då gick jag dit dagen efter att jag hade brutit den.
Då insåg jag att jag måste.
De tittade på mig på sjukhuset och frågade om jag hade sovit gott natten som var.
Det hade jag ju inte.
Märkligt.

Jag är nog lite för envis för mitt eget bästa.
Men vill inte gå till doktorn.
Känns onödigt.

Host.

Vi säger så här.
Är det inte bättre imorgon.
Då går jag på tisdag.
Ok?

Nu måste jag planera mina lektioner imorgon.
I fall jag måste vara sjuk.
Tjoho.

Host.

(Tyck gärna synd om mig.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är synd om dig. Jättesynd!

Krya på dig vännen

Kram BM

2009-03-22 @ 12:09:31
Postat av: Astriid

Stackars, stackars Zinnie! Hoppas du snart kryar på dej. Men du får se det positiva, allt hostande måste ju ge killing abs ;)



Kramkram

2009-03-22 @ 18:36:48
URL: http://diediedarling.blogspot.com
Postat av: Sandra

:( Stackars Zinnie!! Krya på dig :)

2009-03-23 @ 18:04:15
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: Latja

Stackars stackars dig =(



Krya nu snabbt på dig. Kram kram

2009-03-23 @ 21:48:04
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback