Lördagskvällen

Måste ju berätta om lördagskvällen.
Jag var ju hemhemma.
Och skulle festa med mina systrar.
Eller styvsystrar - men ja vi säger systrar och har bestämt det så då är det så.

Festen börjar bra. Eller inte.
Vi är 10 stycken.
Varav 7 är småbarnsföräldrar.
2 av dem gravida.
Tjoho.
Helt plötsligt börjar jag fatta varför jag inte bor hemhemma längre.

Undra om jag själva hade varit en av dem om jag stannat?
Tror inte det.
För jag hade dött på att stanna.
Jag behövde flytta dit jag inte kände nån.
Plugga för att jag vill.
Välja att stanna i den nya staden.

I alla fall.
Det börjar sådär.
Men sen vet ni.
X antal vinglas och drinkar senare så har jag rökt tre cigg på raken och tjutit med mina systrar.
Berättat hur avuuundsjuk jag varit på dem.
Haft en gruppkram med dem och lovat dyrt och heligt att vi ska umgås mer.
Svamlat nåt fint och småbarnsföräldrar och gravidmagar. (Jag kan bli sådär snääääll när jag är full, suck.)
Ägt på singstar.
Blivit bättre på singstar ju fullare jag blev.
Stått i kö skitlänge och insett att vakterna inte känner mig längre. (9 år sen..)
Druckit värsta sommardrinken.
Flörtat lite med en söt kille som garanterat var förlovad.
Stått 1 cm ifrån en känd schlagerkille som inte gillar tjejer men gillar sin kör. (Gissa ni min hemhemstad...)
Dansat som fan.
Sett folk som gick på gymnasiet och som var coola.
Kommit fram till att de är lönnfeta och inte alls coola längre.
Haft jättekul med systrarna mina.
Varit med om jordens längsta garderobskö.
Fjäskat till mig tre kebabrullar på ett stängt ställe.
Fått kebabgubben att ta mig i försvar från jobbiga killar.
Hört kebabgubbens visdomsord till dessa killar.

"Så där får man inte göra. Vet ni. Se men inte röra."
(Läses med fördel med en viss brytning)
Ni såg att det rimmade va?
Värsta kebabpoesin. Eller nåt.

Blivit bakis och resten vet ni.

Kommentarer
Postat av: Latja

Ååhhhh va skoj att du är tillbaka och det med råge =)

Underbart!



Kram kram

2009-03-02 @ 21:45:31
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/
Postat av: Bm

Hahahah, det är precis som man kan förvänta sig. Visst är det skönt att bo ngn annanstans. Jag drar en lättnadens suck varje gång jag lämnar mina hemtrakter, eller är det min familj.... Skit samma skönt är det.

Kram

2009-03-03 @ 17:11:21

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback