Lyllo mig

Nu har jag bokat resa till Skåne. Till BM.
Det var banne mig på tiden. Fy vad dålig jag har varit på att hälsa på dem.
Jag mår ju alltid så bra när jag varit där.
Men nu är det ju måbravår så vad passar bättre?

Och vet ni vad det bästa är?
Jag kan ha med mig min nyyyaaaa dator på tåget.
Suck.
Längtar till tågresan också. Inte bara till BM.
Det är ju hur bra som helst.

Jag är så nöjd med mitt nya glada liv.

Idag har vi varit och simmat med barnen.
Jag badade inte dock.
Satt och tittade på.
Man får ju ärligt huvudvärk av att bara vara i klorlukten. Lite värmen med, men mest kloret.
Alltså de som jobbar där måste ju sakna nåt i sitt luktsinne.
Och bli helt klorförgiftade.
Jag tycker fortfarande att det luktar klor och nu är jag ju hemma.
Stackars de som jobbar i simhall.

Men vilken tur jag har som får jobba med mellanstadieungar varje dag.
Det utvecklar mig massa.
Jag kan en massa coola inneord.
Som ägigt.
Det är ett ägigt ord.
Mer kan jag nog inte avslöja - lite av en yrkeshemlighet.

Men jag kom däremot att tänka på de coola ord man själv använde på mellanstadiet.
Som lyllo.
Asbra ord.
Lyllo mig som har en ny dator.
Och kubba.
Jag kubbade som f-n på träningen.
Ibland kunde man säga lubba istället för kubba. Det var lite samma sak.
Haha.

Kommer ni ihåg några?

Kommentarer
Postat av: Latja

Haha, jag använde också de orden =)



Sen sa vi Lajja också. Ska vi lajja efter skolan? (leka)

2009-03-11 @ 22:38:17
URL: http://detfinnsnagonforalla.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Kul,helt nytt ord för - har aldrig hört lajja. Men nu kom jag på en till, haha, sa ni inte latja också? Du vet latja lite med en boll...fast man kanske mer skulle skriva latcha. Jo. Fast det blev roligare med latja ;)

2009-03-12 @ 17:31:57
Postat av: Milou

Vi hittade på egna uttryck i vår klass.

"Är du dum i näsan" var tex ett uttryck som ägde hela femte klass.

Men sen var ju inte vår klass som andras klasser ;)

2009-04-02 @ 16:23:28
URL: http://milousvir

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback