Alkolås

Eftersom jag nu är gladare igen blir det roligare inlägg igen. Bra tycker jag.
Fick en kul idé när jag läste Strawberry Milkshakes senaste inlägg. Hon skrev om alkolås på mobilen. Att det vore bra. Det har jag med skrivit om. Att det vore bra alltså. Shit vad bra det vore. Tänk så mycket söndagsångest man skulle bespara sig.
Ska nog uppfinna det.

Skulle funka så här typ:

Efter klockan tja åtta ( kan man ställa in själv på mobben) så måste man andas på displayen innan man kan skriva ett mess. Telefonen svarar då beroende på alkoholhalt i utandningsluften. Naturligtvis modifieras låset utifrån vissa kriterier. Dessa är för tjej, singel, 25-35.

 0 - 0,2 promille -  Ja du. Skicka på bara, du kan inte skylla på spriten om det blir tokigt. Ta en öl till vet ja.

0,2 - 0,4 promille - Hm. Har du tänkt verkligen? Tänk en gång till. Eller är det bara dåligt med span? Ja om verkligen ska skicka så gör det nu då. Innan du tar en öl, drink till.

0,4-0,6 promille - Nej du. Här blir det stopp. Det blir bara fyllemess av det hela. Du får skicka det om du kan stå på ett ben och säga hypokondriska diafragmakontravibrationer utan att börja hicka. Jaså det kan du inte?(Telefonens knappar låser sig)

0,6 - 0,8 promille - Gumman. Du kanske ska tänka på refrängen snart. Alla i baren hör vad säger. Prata lite lägre.Ta INTE en öl till. Det är inte charmigt att skriva: Tad hör du, är du utf? (T9 är inte gjort för fulla människor) Ta en vatten. Dansa en stund kanske?

0,8 - 1 promille - Står du än? Nej det är inte att stå om man lutar sig mot baren. Du borde gått hem för längesen. Du ska inte gå hem själv. ( Mobilen ringer automatiskt till din bästa vän som får fyllerädda dig från krogen, festen. Alla andra funktioner slutar fungera.)

1 promille och uppåt - Vakten släpar förmodligen ut dig nu. Eller så har du somnat i soffan på festen innan du hinner läsa detta. Du kan förmodligen inte ens hålla mobilen åt rätt håll. Är förvånad att du ens lyckades andas på mobilen. ( Mobilen stängs av, du kan ändå inte prata i den)

Vad tror ni? Jag kanske kan få patent på detta?


Kommentarer
Postat av: Märtha

Hahahaha underbart!!!

2007-08-08 @ 12:32:53
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: lostthere

tack för kommentaren i min blogg...nu läser jag din blogg

2007-08-08 @ 15:59:59
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Strawberry Milkshake

Give it to me! Jag behöver en innan nästa helg.

2007-08-08 @ 16:07:30
URL: http://blondisthenewsmart.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Märtha: Ja visst är det kul =)
losthere: Vassågod och välkommen
Strawberry Milkshake: Skickar en på posten. Frakt tillkommer.

2007-08-09 @ 09:01:54
URL: http://zinnie.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback