Bäbis*?

Träffade två vänner idag. Vi är lika gamla. Vi spelade i samma lag. För fem år sen var vi singlar allihop. Now it´s just me. Som vanligt. ( bitter...hm).
Nu har de bäbisar båda två. En har en kille på 4 månader. Den andra har en tjej på 3 månader. Synkat va? Jovars.

Japp bäbisträff var det. Fika och bäbisar.
Naturligtvis är de hur söta som helst. Jag gillar bäbisar. Små händer. Små fötter. De kan le båda två. Luktar bäbis, gott. Jag vill hålla hela tiden. Pratar gärna om hur de mår. Vill ha.

Sen. Då kommer det. Förlossningspratet. De pratar stygn. Ärr. Koagulerat blod. Sugklockor. Barnmorskor. Vatten överallt. Gynekologer. Ärr igen. Timmar. Förvärkar. Hur ont det gjorde eller inte. Kejsarsnitt. Ärr återigen. Ilska. Skälla på karlar. Droger. Sjukhus. När de kan ha sex igen. Sittringar. Massor av jävla ärr.
Vad fan.
Vill de att jag aldrig ska vilja ha barn?
Eller är de bara snälla. Typ. Ja Zinnie har ju ingen kille så. Bäbis vill kommer hon ju inte att längta efter nu.

Suck.

Sen pratar de bajs. Och amning. Sitta uppe på natten. Sova lite. När de kan lämna bäbisen i mer än en timma. Kräks. Bajs som kommer när man byter. Rakt på en typ. Sprutbajs.
Ganska äckligt ju.
Nä nu är de bara snälla va?

Pratet fortsätter med mammagrupper. Vem som fått och inte. Inredning. Böcker. Dop. Kyrkor. Inbjudningar. Kläder. Mobiler. Leksaker. Färgseende eller inte. Skorv. Hormonprickar.

Uahhh. Nu känner jag mig bara utanför.
UTBÖLING. Skaffa dig en bäbis.

Och hur ska det gå till?
Hej. Du är snygg. Är du smart? Har du jobb? Ska vi skaffa bäbis?. Vore bra om vi gjorde det fort för jag vill ha en till nästa sommar.
Jo funkar nog jättebra.

Blir man sån när man fått bäbis? Allt handlar om bäbis? Inte så konstigt kanske. De gör ju inget annat än att tar hand om bäbis. Hela tiden. HELA TIDEN.
Hm. Jag känner mig i alla fall utanför.
Får väl bita ihop.
Gillar ju deras bäbisar.

Låtsashar deras ett tag. Bra. Slipper ju ärr. Och sprutbajs.
Jag håller lite. Och luktar.

Jag vill med ha.

(* Skriver bäbis istället för bebis eller baby mest för att jag gillar att skriva bäbis. Sött ord. Och det låter ju så. Bäbis.)

Kommentarer
Postat av: Victoronia

Hahaha! Sprutbajs! Dagens ord! Jag vill inte bli en sån mamma som babblar om mammahooden hela jävla tiden. Finns ju annat att prata om..eller?

2007-08-08 @ 23:09:56
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: Ida

Det finns ju faktiskt en gräns för hur mycket bäbis man kan prata... Det fanns väl ett liv innan? Que?

2007-08-08 @ 23:28:55
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: E

Själv pratar jag hund.
Samma lika, but different!

2007-08-09 @ 08:06:48
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Märtha

Haha så där har jag det ofta. Är typ den enda av mina kompisar som inte har barn..efter att tag vänjer man sig och mammorna lugnar sig. Men visst undrar man ibland, finns det inget annat att prata om???

2007-08-09 @ 10:35:35
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: lostthere

Hej. Du är snygg. Är du smart? Har du jobb? Ska vi skaffa bäbis?. Vore bra om vi gjorde det fort för jag vill ha en till nästa sommar.
Mvh lostthere

2007-08-10 @ 09:57:02
URL: http://lostthere.blogspot.com/
Postat av: Zinnie

Victoronia: Japp. Dagens ord, helt klart. Bläk.
Ida: Ibland undrar man...
E: Hund, bäbis, same same...;)
Märtha: Ja, jag tänker iaf försöka ha annat att prata om. Så det så. Säger jag nu...
lostthere: Japp. När ska vi sätta igång?

2007-08-10 @ 11:25:15
Postat av: Alla mina pojkar

Ha ha åhh jag skrev ett liknande inlägg precis. Fast i den där andra du vet. Vad e det med alla ungar? De är öööööverallt!! Och visst de är jättesöta men hade mina kompisar som har barn (de är tack och lov FÅ) börjat prata om massa äckliga saker, sprickor och ärr och skit, då hade jag rest mig och gått. Pronto! Nån måtta får det ju fan va :S

2007-08-10 @ 23:58:12
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Emm

Jag bävar inför denna dag.... Varför? Varför ska det vara så svårt att prata om annat än ungar?? Jag tar vad som helst! Skärpning alla mammor (och pappor) som inte har sund distans...

2007-08-11 @ 20:52:52
URL: http://emmsvardag.blogspot.com
Postat av: Axel Berg

Det är hårt att vara ensam singel.
Och ensam ickeförälder. De får skärpa sig. Och skilja sig. Så det blir någon balans, liksom.
Jo, jag lever ;). Hej igen.

2007-08-13 @ 19:28:52
URL: http://manligbetraktelse.blogg.se
Postat av: Zinnie

Alla mina pojkar: Japp. Som vi sa. Det finns andra saker att prata om. faktiskt.
Emm: Ja jag vet inte. Man blir insnöad typ. Jag tänker inte bli insöad.
Axel:Hej. Så skönt att du lever. Tur.
Ja de får skärpa sig och ja balanstanken gillar jag. Mer rättvisa i världen. Ha.

2007-08-13 @ 22:01:53
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Bara en tjej...

Alltså jag är också lite sjuk i huvudet. Jag har börjat läsa alla förlossningshistorier som finns på nätet efter att mina kompisar fick barn... Har blivit helt fixerad vid hur ont det gör, slemproppar, bristningar... osv...

2007-08-14 @ 13:00:51
URL: http://baraentjej.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback