Cheers!

Kvällen innan midsommarafton och är sitter jag och känner mig nere. Skittrist och tråkigt att både inse och skriva , varför liksom? Sitter och lurar på det nu när jag skriver och inser att jag inte har någon på G.
Ingen alls. Zipp, nada, kaputt. Totalt vacuum...

Raderade ju som sagt numret, skönt att bestämma sig men ända känns det så där ja tomt ni vet. Jahapp det är så här det ska vara? Singel forever. Tungt.

Var och handlade inför midsommar idag, vi blir ett litet gäng hos killkompis A, det blir jag, underbara kompis M och söta A - alla tillhör kretsen "mina allra bästa vänner". Borde ju blir rätt ok och trevligt kan man hoppas, men i alla fall. Vi sitter i bilen på väg hem från affären (skitmycket folk - det var KÖ till färskpotatisen, påminn mig om att aldrig mer handla dagen innan midsommar) och skämtar om oss singlar som ska fira midsommar ihop. Söta kompis A har en kille på G som hon dejtar så jag säger :

Haha kan vi inte annonsera på stan; Tre singlar och en halvsingel söker singelfest på midsommar. Belöning finnes!
Killkompis A säger då: Nä inte tre halvsinglar, två halvsinglar och två singlar.
Alla vi andra: VA???
Killkompis A: Ja...du ( vänder sig till mig och säger mitt namn) är ju halvsingel med.
Alla vi andra: VA???
Killkompis A: Ja, varenda gång vi är ute så har du ju alltid någon på gång, du står ju alltid och pratar med massa killar och så. Så du räknas som halvsingel.
Jag (lite surt): Jaså du menar att jag alltid har killar och då är slampa?? (Notera att jag blir ganska stött.)
Killkompis A ( med skämtsam ton): Ja, hahaha.

Jag blir sur, anstränger mig i alla fall i minst tio sekunder på att vara sur. Jag är svindålig på att vara sur länge.  Jag börjar ju såklart att skratta med de andra och sen ger killkompis A mig en kram och säger:
Klart jag inte tycker att du är, det vet du va?
Och det vet jag ju...

 Men det fick mig ändå att fundera. Nu är det inte så att jag släpar hem nya killar från krogen varje helg och ligger med dem, men den här våren har jag faktiskt haft minst en kille på G hela tiden. Hm, vad säger det om mig?
Bekräftelsesökande desperat kärlekskrank sexgalning? Haha, nja nu ska vi inte vara så roliga, jag är ju trots allt nere.
Nä men det kanske är därför jag är nere, det blev tomt nu - jag har inte vågat pröva tomhetskänslan denna vår alls och därför kommer den nu? Fan.  Jag har effektivt sprungit ifrån den känslan i sex månader nu, jag sprang rakt igenom hemska februari som alltid innbär tomhetskänsla och att vara nere (om jag är singel). I år testade jag att fly istället för att fäkta. Men det går tydligen inte att fly undan den, man måste väl ta tag i den. Vill inte, vet inte om jag har lust.  Men men vad har jag för val?

Det suger att vara själv, ibland känner jag mig så jävla misslyckad att jag kan undra VARFÖR I HELVETE SKA MAN BRY SIG??? Vad har jag gjort för fel i mitt tidigare liv som fick mig att sitta här som en stor looser själv i min soffa i min etta när jag snart är 30. Varför? Varför kan inte jag? Varför får inte jag?

Japp den är här, tomhetskänslan, den klampade rakt in i min sommar och mitt liv just nu. Skål för sommaren Zinnie!

Kommentarer
Postat av: Alla mina pojkar

Vi blir också bara 6 pers på midsommar. Alla singlar utom en. Men det kan bli trevligt. Jag ser dock inte alls fram emot sjlva högtiden med tanke på dagens jävla skyskrapefall känslomässigt. Varför ska man ALLTID råka se dom när man är som sårbarast??
I övrigt känner jag som vanligt igen mig i typ allt du skriver. Jag har nog också alltid nån "på gång", även om det inte är seriöst eller så.
Glad midsommar på dig iallafall! Jag är med dig i känslan du har idag.. :S

2007-06-21 @ 21:52:12
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

Glad midsommar till dig med, det kan nog bli en bra dag iaf... :)

2007-06-22 @ 09:01:40
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Anonym

Hmm, det där känner jag igen. Jag ser i de allra flesta fall också till att ha någon på gång. Och i mitt fall handlar det inte om att vara sexgalning, utan om att allt faktiskt blir roligare, mer spännande, mer emotionellt. När jag inte har någon att tänka på och typ längta efter mår jag nästan ännu sämre än när det går dåligt med nån. Det blir så stillastående och trist.
En del av mina vänner har också försökt placera mig i "halvsingel-facket", vilket gjorde mig också sur. Jag är singel tills den dagen kommer då jag träffar nån som tycker om mig, som jag tycker om och som finns där för en hela tiden. Punkt slut.
Ha en riktigt riktigt bra midsommar gumman! KRAM

2007-06-22 @ 09:48:18
Postat av: Caffe Latte

Var och handlade till midsommar i onsdags och redan då var det kaos hehehe så förstår hur det kan ha varit i går *s* Kan ju ärligt säga att du e inte ensam med känslan att ibland känns sig mega totalt ensam o helt värdelös men det är bara en känsla du e inte ensam du har ju dina vänner och du e def inte värdelös. trevlig Midsommar

2007-06-22 @ 09:54:58
URL: http://goya.blogg.se
Postat av: M

Jag är 32 och sitter ensam i min etta..;-( Har också alltid ngn på G, men det blir aldrig ngt. Vet att jag egentligen mår bättre när jag inte dejtar eftersom det tar så mkt kraft och energi, och det blir aldrig ngt bra av det iaf. Bara tårar och känslan av att vara en total loser eftersom ingen vill ha mig... Gillar din blogg. Hittade hit via Glimras blogg, och det är skönt att veta att man inte är ensam om sina tankar.

2007-06-23 @ 10:57:15
Postat av: Zinnie

Anonym: Tack för kramen och singel är jag med, inte halv, punkt.
Caffe Latte: Mm man har ju faktiskt sina vänner, tack Gud för det.
M: Kul att du gillar min blogg och att du känner igen dig - jag tycker också det är skönt att veta att jag inte är ensam om mina knäppa tankar, haha.

2007-06-23 @ 15:53:02
URL: http://zinnie.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback