Daggmask

Lägg det svarta bakom dig nu. Ska lyssna på er, inte berätta, inte göra om och glömma. Inte älta. Inte älta. Inte älta...

Zinnie, det är sommar och nu får du allt lov att vara lite positiv.
Japp ska vara det nu positiv, se på livet med humor. Det är jag ganska bra på, blir liksom lättare och en aning roligare. Man kan skämta om det mesta - bäst blir det när man driver med sig själv. Med lagom mycket självironi.

Men det ska jag inte syssla med nu. Nu ska jag ta tag i framtiden, let's go.
Eftersom jag nu ska bli daggmask i mitt nästa liv (min karma) så är det väl lika bra att anamma det och börja se fördelarna:

1. Jag blir viktig för ekosystemet.
Blir en stor skillnad från nu då jag med mitt sommarrökande nog står för en stor del av klimathotet, hehe.

2. Jag behöver inte tänka på att äta GI, här blir det helt enkelt grönt för hela slanten.
Shit växtdelsdieten, blir billigt med - vet ni hur dyrt det blir med färska grönsker jämt och ständigt...

3. Jag blir tvåkönad!
Tjoho mina singelproblem blir ett minne blott, tänkte jag, här tar man hand om sig själv men icke då:

Daggmaskarna är tvåkönade som bildar både ägg och sperma. De parar sig genom att byta sperma med varandra. Säden placeras i "lagringsfickor" på varandra. Vid äggläggningen avger masken ett slembälte. Masken drar sig baklänges ut ur det och lägger äggen så att de blir befruktade när de passerar förbi spermafickorna. Daggmaskar kan inte para sig med sig själv. ( Källa http://sv.wikipedia.org/wiki/Daggmask )

Jaja - men urvalet blir i alla fall DUBBELT så stort. Både gå bättre då. Parningsakten verkar ju vara intressant också, undrar om man får orgasm?

4. Jag sparar en massa pengar, jag behöver ju inga kläder. ( Om nu daggmaskar ens har pengar?)
Jag lägger ner en alldeles för stor del av min inkomst på kläder, alldeles. Dumt faktiskt. Men man kan ju inte vara smart jämt...


Finns säkert en massa andra mer positiva saker med att vara daggmask. Säkert.
POSITIV.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahaha
Bra att tänka positivt!Och daggmaskar är söta!!!

2007-06-27 @ 11:06:06
Postat av: Alla mina pojkar

Men finns det nåt skönare än att bara shoppa bort bekymren ibland??

2007-06-27 @ 13:58:13
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

Anonym: Söta? Ja kanske. Haha.
Alla mina pojkar: Nä det finns ju inte det, det är därför jag gjorde det typ nyss. Gud så skönt. Känner mig lycklig, iaf nu.

2007-06-27 @ 17:04:22
URL: http://zinnie.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback