Tålamod

Har kommit på vad jag saknar ( förutom en kille då). Tålamod. Jag har sjukt dåligt tålamod. Fick denna insikt när jag och underbara kompis M, kompis A och killkompis A var och spelade golf ( typ andra gången i mitt liv). Shit jag vill att allt ska hända NU. Den där jävla bollen ska ner i hålet...efter tio slag på green, japp då lägger jag i bollen i hål. Så det så.
Om man ska bli bra i golf behöver man tålamod har jag märkt. Man behöver ta det lugnt, invänta rätt läge, slappna av och lita på att det går bra. Det gör inte jag. Dumt. Kommer aldrig bli något golfproffs.

Nä golfproffs vill jag ju inte bli i alla fall - men jag har kommit på att tålamod är min stora brist när jag träffar någon också. Då vill jag också att allt ska hända NU. Helst innan om det går. Som idag. Kunde jag vänta på att Snickaren skulle höra av sig? Nehej du, minsann skickade jag iväg ett mess till ( ett typ hej hur har du det på festivalen -mess). Har han svarat? Nehepp, inte ett dugg. Åååååå jag blir så otålig, vill veta. Fan fan fan.

Undra hur många potentiella jag har förstört med min otålighet? Hm massa tror jag. Det är så jäkla dumt, jag vet, men jag kan liksom inte rå för det. Det bara händer - messet åker liksom iväg av sig själv, innan jag hunnit tänka.

Jag behöver helt klart söka hjälp eller nåt. Undra om man kan ringa till Vårdcentralen och be om hjälp?
- Hej. Jag har ett problem, det är såhär att jag har ett sjukligt behov att av saker ska hända - heeela tiden. Tror nästan jag får feber av det eller i alla fall huvudvärk. Jag behöver nog göra en sån där MRI ( tv-sjukhusserieord haha)  för att se om min hjärna saknar några komponenter. Vem vet jag kanske har en hjärntumör som ligger och trycker precis emot tålamodcentrat i hjärnan. Ja så är det. Snälla hjälp mig. NU.


Kommentarer
Postat av: E

Vi kanske kan starta en självhjälpsgrupp för folk med dåligt tålamod?
Jag har helt klart taskigt tålamod!

2007-06-14 @ 23:25:52
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Glimra

Tålamod är inte min starka sida heller. Jag vill också att livet ska vara typ som en film, events, partyn, intriger och så vidare. Annars är det inget kul. Kanske inte fullt hälsosamt. Man är typ hellre ledsen över något avskum än på hyfsat stabil nivå när det händer nada. INTE fullt friskt.

2007-06-15 @ 00:11:15
URL: http://glimrablue.blogspot.com/
Postat av: Victoronia

Hehe, ja min rullatummarnaera kommer nog vara förbi i nästan vecka och jag ser framemot det faktiskt.
Har heller inte tålamod och speciellt inte med killar. Till det inkluderas att jag är svag i köttet. Du kan ju gissa resten...hihi.

2007-06-15 @ 17:03:03
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Återigen, kunde varit jag som skrev det där :) Den enda gången jag kan hålla mig från att sms:a eller höra av mig är om jag ser till att sysselsätta mig nåt sjuuuuukt mycket. Typ idiotjobba och träna som ett as all övrig ledig tid. Då KAN det funka. men ett sms går ju så fort att skriva är det värsta... Det tar bara några sekunder.l Sen kan man få vänta på svar i vad som känns som en evighet. Verkar ologiskt.. :S

2007-06-16 @ 09:41:32
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

E: Självhjälpsgrupp, bra idé, lite á la AA. " Hej, jag heter Zinnie och har inget tålamod"...;)
Glimra: Precis så, en film ska det va. Just nu lever jag i illusionen att hela sommaren ska bli som en film...suck.

2007-06-18 @ 22:58:41
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Zinnie

Victoronia : Jepp jag kan nog räkna ut...haha
Alla mina pojkar: Haha, du tänker som jag ibland. Skönt och veta att det finns fler som sagt...

2007-06-18 @ 23:00:20
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: M

Det här börjar nästan bli löjligt;-) Har också extremt dåligt tålamod. Beklagade mig för en kompis igår och sa att jag är så kass på att vänta, t.ex. på att ngn dejt ska höra av sig, att jag nästan hellre hör av mig, trots att det definitivt är hans tur, och riskerar att förstöra allt gm att vara för "på", än väntar ut honom och höjer oddsen för att det ska gå bra. Vad som helst är bättre än att leva i ovisshet känns det som.

2007-06-23 @ 11:03:29

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback