Vänta lite bara

Ska gå ut idag. Vet inte om jag vill, borde kanske vilja - det är ju sommar, semester, solen skiner lite och mina vänner vill ha med mig.

Känner liksom en liten klump malandes i magen över det. Det sitter också nån i mitt huvud som säger: Zinnie, borde inte du stanna hemma? Ska du verkligen gå ut nu igen, bli full? Vem ska du släpa hem den här gången då? Vad ska alla tänka om dig? Ja nu kommer hon här igen, snart 30, ute jämt - ujuj patetiskt. Borde inte hon ha hus typ.

Har också ångest för morgondagen om jag går ut. Har visserligen blivit mindre bakis på sista tiden, eftersom jag är ganska bra på att kontrollera mitt drickande ( förutom när jag vill bli snorfull). Dock har inte min dagenefterångest försvunnit ihop med bakfyllan.
Jobbig dagenefterångest. Riktigt jobbig. Jag nedvärderar mig själv, drar mig undan, tycker allt suger - är ful och trist.  Why? Why? Why?

Vill bli av med. Vill inte ha länge. Vill kasta den i mitt äckliga soprum och aldrig mer se den.

Ångesten har ju såklart att göra med min ångest över livet som springer iväg och jag som inte kan hänga med. Jag hinner inte. Jag hinner inte.
Måste hinna träffa någon innan det blir försent. Bara någon. Snälla.

Men sen vet jag ju att vilken någon som helst bara funkar inte. Jag har försökt, tro mig. Måste ju kännas rätt med. Måste hinna kännas rätt.

Bara det inte blir försent snart, jag är inte klar än, har inte hunnit, vänta lite. Jag kommer snart. Snälla.

Kommentarer
Postat av: Caffe Latte

har oxå samma feeling när det kommer till tiden.. den bara rusar iväg hinner inte men ju huuuu läskigt

2007-06-28 @ 17:59:24
URL: http://goya.blogg.se
Postat av: M (inte

Jag är 32 och blev singel för ca 1,5 år sen (trodde jag hittat mannen i mitt liv, tyvärr trodde inte han det...) så du behöver inte känna dig gammal. Inga tecken på att Mr Right kommer att dyka upp inom den närmsta framtiden heller. Inte för att det muntrade upp dig kanske, men iaf;-) Du är inte ensam! Vare sig med att vara singel eller med att vara duktig på att klanka ner på dig själv. Jag vet inte ens om jag vill ha barn, men gillar inte tanken på att det snart inte är ngt val längre...

2007-06-28 @ 20:42:03
Postat av: Fröken Singel

hoppas att du får en kul utekväll!! väntar med spänning på rapporten :)

2007-06-28 @ 23:54:35
URL: http://www.mittsingelliv.blogg.se
Postat av: Beyonce

Det är inte försent! Ha kul och gör bra saker för dig själv, han dyker upp förr eller senare.

2007-06-29 @ 00:35:45
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Zinnie

Caffe Latte: Mmm.
M: tack, för att du säger att jag inte är ensam. Hjälper lite.
Fröken singel: Den var ok, rapporten ligger i ett nytt inlägg.
Beyonce: Suck, han kanske gör det eller inte.

2007-06-29 @ 13:01:13
URL: http://zinnie.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback