Fuldagar och snyggkvällar

Har funderat igen. Händer emellanåt, speciellt när jag inte gör så mycket mer än att surfar runt på nätet och läser bloggar och annat krams.
På vad undrar ju du nu, jo jag har funderat på det där med snyggdagar och fuldagar. För såna har jag, har du? Snyggdagar och fuldagar
är varandras motpoler, som plus och minus typ - för att få den ena måste man stå ut med den andra. Ungefär som klyschan jag allt som oftast slänger mig med, "men vet ni för att få ha roligt så måste man ju ha tråkigt också - annars märker man ju liksom inte skillnaden"(glömmer bort hur klyschig den är när jag använder den). Men i alla fall, dessa dagar, vad är de då?

En snyggdag är när allt känns bra, kläderna sitter som de ska, håret känns helt ok hur man än har det, det känns nog som om att magen är lite mindre och nog har jag allt blivit brun? Leendet sitter där som klistrat och var jag än går så känns det som om alla liksom bara ser hur snygg jag är, som om de tänker "wow - titta där". Snyggdagar hänger också oftast ihop med ett bra humör och andra bra händelser, som snygga killar, roliga aktiviteter och att allt bara klaffar. En riktig bonus är när dessa snyggdagar inträffar på en kväll man ska ut. Shit - då blir det alltid toppenkvällar, man får precis alla killar som man vill ha, de gamla messar en och vill ha tillbaka och man äger HELA världen. Livet är grymt typ.

Sen har vi fuldagarna, suck. Inte ett enda jävla plagg i hela skitgarderoben passar, blek är jag och jag har nog fan blivit fet över natten också. Håret ser ut som skräp, varför har jag inte klippt mig??? Sur blir man och det känns som om hela förbannade stan ser att jag tog de där urtvättade byxorna - skit de såg inte så farliga ut hemma ju. Men de var de enda jag kunda ha på mig utan att min enorma mage vällde ut (bör tilläggas att jag inte har en enorm mage, i den vanliga normala världen - men på mina fuldagar har jag tydligen det). Åhhh vill bara gå och dra något gammalt över mig, dessutom brukar allt på jobbet bli pannkaka också.
Och ve o fasa om det inträffar en utekväll. Puhh, jag vill inte vara mina kompisar när det händer. Jag är verkligen en bitch då. Inget passar, vinet är äckligt och alla (A L L A) är snyggare än mig. Inte får man några ragg, för sur är man - det hela slutar med att man går hem och surar vid halv två. Är det riktigt illa har man gjort av med en massa pengar också, på ingenting!!! Allt SUGER.

Ja såna är de dagarna i mitt liv, snyggdagar eller fuldagar. Som tur är så är de inte så extrema jämt - men dock är de där. Idag började som en snyggdag, en lagom snyggdag helt enkelt. Snyggdagen höll i sig ända tills jag kom hem faktiskt. Sen där i soffan någonstans började snyggdagen förvandlas till en fuldag och jag kom på hur jag slarvat med träningen (har faktiskt jobbat och varit sjuk...och en aning lat) och jag kom på att J nog tycker att jag är ful. Fan vad korkad jag är ibland. Tokkorkad. Men lik förbannat är de där - fuldagarna och snyggkvällarna.

Kommentarer
Postat av: Glimra

Jepp, såna byter av varandra här också. Blir också sjukt grinig och SUR om jag känner mig ful en dag, och tar ut det på allt och alla. Dålig dålig egenskap men vad ska man göra. Försöker vara extra snäll när jag har en snyggdag istället... :)

2007-05-28 @ 22:44:05
URL: http://glimrablue.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Mm man får nog göra så - kompensera på snyggdagarna. =)

2007-05-29 @ 17:48:48
URL: http://zinnie.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback