En liten fundering

Alltså jag undrar över en sak.
Om det bara är jag som gör så? Har lurat lite på om jag är mysko.
Annorlunda liksom.

Jo. Varje kväll innan jag går och lägger mig måste jag har klart för mig vad jag ska ha på mig dagen efter.
Exakt vad jag ska ha på mig.
Det är nästan så jag tom måste bestämma vilka trosor jag ska ta.
Kan låta lite väl organiserat och planerande.
Man kan tro att jag är en pedantisk sjukt strukturerad person som inte kan vara spontan.

Så är INTE fallet.

Saken är att min hjärna startar ett tag efter att jag vaknat.
Ett tag betyder då typ när jag kliver på bussen en och en halv timma senare.
Det betyder att den klarar inte någon form av ansträngning på morgonen.
Ingen alls faktiskt.
Än mindre val.
Som av kläder.
Jag måste ju nämligen ha snygga kläder på mig.
Gärna färgkombinerade.
Inte strukturerad va?
Hm.
Men man vet ju aldrig ju.
Bengt kanske är på bussen.

Nu vill jag starkt påpeka att jag faktiskt är smart.
Jo JAG ÄR SMART. Så det så.
Jag är bara lite segstartad. =)


Men i alla fall.
Skulle jag nu inte ha bestämt vad jag ska ha på mig så blir jag stående vid garderoben.
Som en zombie.
Länge.
Går inte att välja. Blir stopp.
Då kommer jag försent.
Det går inte.
Då blir mina elever lite ensamma på morgonen.
Det är dumt att lämna 12 åringar ensamma för länge.
Logiskt.

Så därför väljer jag kläder kvällen innan.
(Det här ska man inte berätta på en dejt va?)

Kommentarer
Postat av: BM

Jag är nästan lika ospontan. Jag är för morgontrött förr att ta sånna beslut på morgonen, blir det fel kan det få hemska konsekvenser, t.ex att jag känner mig ful. Men jag behöver inte lägga fram kläder utan det räcker om jag bestämmer mig innan jag somnar. Men, du är nog snäppet värre gumman;).
Kram

2008-01-16 @ 22:41:21
Postat av: M

Jag gör precis likadant så känn dig inte det minsta onormal.;-) Allt måste läggas fram i badrummet så att jag inte ens behöver ta omvägen förbi klädkammaren. Zombie är bara förnamnet... Om jag skulle välja kläder på morgonen så skulle jag gå klädd i mysbyxor varje dag för det är det enda jag känner för vid den tiden på dagen.

2008-01-17 @ 08:30:59
Postat av: Zinnie

BM: Hm jag är nog lite värre, haha. Men känna sig ful, ja det går ju bara inte...=)
-
M: Haha, tackar. Skönt att man inte är ensam om sina knäppa grejer.

2008-01-17 @ 18:02:02
Postat av: Douglas

Haha vilket kul inlägg ! Särskilt eftersom jag är typ raka motsatsen...och kille vilket kanske förklarar saken :=)

2008-01-17 @ 19:50:41
URL: http://perkyshmerky.blogspot.com
Postat av: Zinnie

Douglas: Du är kille. Det förklarar saken, även fast jag träffat killar som gör som jag, iaf en.

2008-01-18 @ 14:58:53
URL: http://zinnie.blogg.se

Här skriver man det man vill säga

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Som sagt, skriv här :

Trackback